1. dinosaurio New Member

Argentina/USA, Spanish/English
    How do you say in Spanish "Junir High School?"
    Gracias

2. orewaoreda New Member

Las Palmas de Gran Canaria (españa), español.
    i think you want say "escuela secundaria" or "E.S.O" (Education Secondary Obligatory)

3. dinosaurio New Member

Argentina/USA, Spanish/English
    I appreciate the info, but I'm aware that's "high school"; I'm asking MIDDLE school, like 7th and 8th grade, which generally doesn't exist as a separate entity of a school in most Latin American countries.

4. parhuzam Senior Member

Los Angeles,CA
    USA/English/Español
    I think they would be considered...

"escuela primaria o la primaria"... pero el corte de los niveles es diferente.

5. juviereject Banned

Los Angeles CA USA, English
    Me parece que en Mexico el junior high es el equivalente de la secundaria, y high school sería la preparatoria. Creo que Uruguay tiene un sistema similar pero puedo estar equivocado. Tal vez podrías definirlo como escuela media inferior y media superior. Pero no es más que una sugerencia.

6. orewaoreda New Member

Las Palmas de Gran Canaria (españa), español.
    ok, then this which you want know say in Spain it would be:

for 1º grade to 6º grade which are to 5-6 at 11-12 age old it would be in Spain: "primaria"

for 7º grade to 10º grade which are to 11-12 at 15-16 age old (but this in Spain says "1º, 2º, 3º y 4º de la E.S.O" (Education Secondary Obligatory) )

for 11º grade to 12º grade which are to 15-16 at 17-18 age old (but this in Spain says "1º y 2º de bachillerato")

but this is ONLY IN SPAIN,I don't know as would be this in latin american countries.

Share This Page