1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

la Compania se hace parte de las disposiciones contractual

Discussion in 'Financial Terms' started by chick11groover, Nov 11, 2012.

1. chick11groover Senior Member

Manchester UK
    England, English
    Hola yo otra vez (lo siento)

Bueno tengo otraa duda:

A bajo del rubro "Paivos Financieros No Derivados" en un estado financiero separado pone esto:

Inicialmente, la Compania reconoce los instrumentos de deuda emitidos en la fecha en la cual se orgiginan. Todos los otros pasivos financieros son reconocidosinicialmente en la fecha de la transacción en la cual la Compañía se hace parte de las disposiciones contractuales del documento. La Compañía da de baja un pasivo financiero cuando sus obligaciones contractuales se cancelan a expiran.

Aqui mi duda es que significa "en la cual la Compañia se hace parte de las disposiciones contractuales del documento"

Aqui mi intento:

The Company initially recognizes debt instruments issued on the date on which they originate. All other financial liabilities are initially recognized on the date of the transaction is made, in which the Company becomes part of to the contractual provisions of the document/note. The Company writes off a financial liability when its contractual obligations are cancelled/paid or expire.

Espero que me pueden ayudar :)

Angela

2. cubaMania Senior Member

I'm struggling with "hacerse parte de". I haven't found a direct translation, but using logic the best I can come up with is something like "becomes a participant in" or "becomes a party to" If that is the correct meaning, you might try something like this:
    ...on the date on which the Company becomes a party to the transaction which is covered by the contractual obligations contained in the document...
    ...on the date on which the Company becomes a participant in the transaction covered by the document's contractual provisions ...
    See if that gets you any closer--or perhaps a native Spanish-speaker can help out with "hacerse parte de".

Last edited: Nov 22, 2012
  3. chick11groover Senior Member

Manchester UK
    England, English
    thank you very much for your help cubamMania :) :)

Share This Page