1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

(linguistic) extractor engine

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by Isis34, Jun 29, 2007.

1. Isis34

Isis34 Senior Member

France
    French - France
    Bonjour à tous,

Je travaille actuellement sur une traduction d'un logiciel de statistiques (permettant de créer des bases de données, etc.).

Dans la phrase :

"In certain contexts, linguistic processing is not required, and the linguistic extractor engine can be replaced by explicit declarations (= spécifier manuellement des paramètres)."

Est-ce que la partie soulignée peut être traduite par "extracteur de texte" ?

Merci d'avance de vos commentaires et suggestions.

2. Plouf Senior Member

Coventry, UK
    France, Français
    Je dirais peut etre : " Moteur d'extraction de texte" ou quelque-chose dans ce style, mais ta proposition reste très juste je pense.

3. Isis34

Isis34 Senior Member

France
    French - France
    Merci de ta proposition, Plouf :).

4. alisonp Senior Member

London
    English - UK
    I suppose it would depend exactly what its function is: you can certainly have term(inology) extraction and I think text extraction, but perhaps it is extracting linguistic data: singular/plural, noun/verb/adjective/adverb, etc.. But I don't know much about linguistic programming ...

5. Isis34

Isis34 Senior Member

France
    French - France
    Ta remarque est tout à fait juste, Alisonp :). Ca me fait voir les choses autrement.
    Merci !

Share This Page