1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)
  1. sjpeccator Junior Member

La Ceiba, Honduras
    U.S.A. - English
    What is loroco? The webpages I've seen so far don't seem to give the best information, only saying that it's some kind of flower with a flavour like a combination of zucchini and broccoli.

2. JB

JB Senior Member

Santa Monica, CA, EEUU
    English (AE)
  3. sjpeccator Junior Member

La Ceiba, Honduras
    U.S.A. - English
    That is one of the sites to which I was referring (I don't have enough posts, yet, to be able to post links). I was hoping for information from someone's personal experience and knowledge rather than than what I was finding after six pages of Google results.

Yo vivo en Honduras y no se nada de Los Angeles, pero hoy fue mi primera vez para ver loroco. La gente en el supermercado solo supieron el nombre, pero no dijeron mas. Aquí, solo hay pupusas de queso o queso con chicharrones.

4. mariachiz

mariachiz Senior Member

Tegucigalpa
    English/Spanish, Honduras
    Wikipedia wasn't helpful? http://en.wikipedia.org/wiki/Fernaldia_pandurata

I've not had loroco pupusas or even loroco cooked in any way; once we were given a lot of loroco & I tried it out of curiosity - don't ever eat it raw! The flavor is very strong.

Also, you're missing pupusas de frijoles and pupusas de frijoles con chicharrón from your list. ¡Pero lo mejor es un buen escabeche para acompañar esas pupusas...!

5. DCPaco Senior Member

Planet Earth
    Spanish of Mexico/ English of the USA
    Hmmm...yo jamás he comido "loroco" pero por lo que he leído, me parece que tendrá un sabor parecido al de la "flor de pita" (Spanish Dagger flower) que comemos en algunas regiones de México (el sabor es algo amargo...como que tiene mucho perfume).

6. Cipote New Member

San Salvador
    Spanish-El Salvador
    Loroco is an edible flower native to Central America. It is especially popular in El Salvador, where it is used to make pupusas of cheese and loroco.
    Pupusas are the national dish of El Salvador and they are delicious. You should try them!

7. mariachiz

mariachiz Senior Member

Tegucigalpa
    No sé en Ceibita La Bella, pero aquí en Tegus venden loroco en Supermercados La Colonia. Tal vez buscando en el mercado y no el supermercado... a última instancia, andar turisteando por el país nunca es una mala idea. Si no hay en la costa norte (¿no han abierto ya un Supermercado La Colonia en SPS?), hay como 13 ó 14 La Colonia aquí en Taguzgalpa.

Saludos, ¡y buen provecho!

8. LeaM

LeaM Senior Member

U.S.
    English
    I agree, but does anyone have the translation for loroco? Thank you.

9. mariachiz

mariachiz Senior Member

Tegucigalpa
    Loroco, it seems, is the common name in both English and Spanish.

10. LeaM

LeaM Senior Member

U.S.
    English
    "Loroco" isn't in the Webster's dictionary in English.:confused:

11. aby121385

aby121385 Junior Member

California, USA
    English - US / Spanish
    Right... according to Wikipedia, it's Loroco. And when I describe pususas de loroco con queso in English, I simply describe they're herbs like cilantro or basil.

12. LeaM

LeaM Senior Member

U.S.
    English
    You're right!

I tell them they're like squash blossoms (but herbs is a good description, too).:)

Last edited: Mar 14, 2013

Share This Page