1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Màrfega, marfegó, matalasset, ...

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Ray Dijoom, Nov 7, 2012.

1. Ray Dijoom Junior Member

Catalonia
    Catalan & Spanish
    Hola,

Fa temps que li dono voltes al mot per definir el matalàs de poc gruix que trobem a un gimnàs. Els termes màrfega, marfegó i matalasset no tenen exactament aquest significat. Algú en sap cap altre més adient?

Mercès!

2. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    Puc preguntar per què no t'agrada matalàs o matalasset? La paraula que se sol fer servir en els gimnassos es "matalàs", si en vols anomenar un de més prim pots dir "matalasset".

3. Namarne

Namarne Senior Member

Catalonia, Spain
    Spanish - Spain
    Hola,
    Penso el mateix. Jo crec que faria servir matalàs, perquè pel context ja entendríem que parlem d'un matalàs prim de gimnàstica. De no ser que hi hagi un terme més precís, que desconec.

Salutacions.

4. Ray Dijoom Junior Member

Catalonia
    Catalan & Spanish
    Matalàs el relaciono massa amb llit i de fet el diccionari de l'IEC fa esment.

1 m. [LC] [ED] Sac rectangular de tela cosit de tots costats, ple de llana, de clin, de ploma, d’escuma de niló, etc., que serveix ordinàriament, estès sobre un llit, per a jeure-hi al damunt. Un matalàs per a un llit de matrimoni. Refer un matalàs. Picar els matalassos.

El mot matalasset no surt a cap diccionari que jo hagi consultat (de fet no cal, és un diminutiu), per tant, segons el meu entendre, el significat és el de matalàs petit, no d'un matalàs amb un altre ús o de característiques diferents.

Bé, poder sóc massa llepafils.

5. Cento Senior Member

València
    Catalan & Spanish
    El diccionari castellà-català de l'Enciclopèdia, per a "colchoneta" dóna "matalasset" o "marfegó".
    Per a altres usos, el Termcat diu: matalàs inflable, màrfega aïllant, màrfega de bivac, etc.

A mi no se m'ocorre una altra manera de dir-ho.

6. Elessar

Elessar Senior Member

Valencian Country
    Catalan (Valencian), Spanish (Spain)
    Heu pensat en estora (o estoreta) per a fer abdominals?

Share This Page