1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Morcilla achorizada

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Elessar, Jul 11, 2012.

1. Elessar

Elessar Senior Member

Valencian Country
    Catalan (Valencian), Spanish (Spain)
    Hola companys! M'agradaria saber com es diu en català morcilla achorizada i no vull inventar-me el nom, que ho trobe enlloc. Es tracta d'una espècie de xoriço però d'un color ben fosc, com el de la botifarra negra. Té un gust particular, sentidet i consistent, però gens picant. És més aviat prim, d'uns 3 cm de grossor, i d'aspecte sec, tot i que en tallar-lo notes que és bastant tou i que es desfà fàcilment. Té prou de pebre roig, de fet, només tocar-lo et taques les mans. I és convenient llevar-li el folre transparent que el cobrix.

En este enllaç en teniu una foto.

Gràcies per endavant! :)
    Salut

2. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    No és una bona idea, al meu entendre, intentar traduir "morchilla", de la mateixa manera que no trobo que sigui bona idea intentar traduir "requesón" que es diferent del "mató" com la "botifarra negra" és, de fet, un producte proper però diferent a la "morchilla". La "morchilla achorizada" que és una menja fantástica, millor l'anomenes en castellà.

3. innovator Senior Member

Català (Girona)
    Si és una traducció literària (i depenent del context) potser no caldria traduir-ho i es podria buscar una alternativa, però si és una carta de restaurant, jo no ho deixaria en castellà.

Basant-me en el Termcat, jo ho traduiria com "botifarró de xoriç" o "botifarró amb gust de xoriç".

4. germanbz Senior Member

Benicàssim - Castelló - Spain
    Spanish-Spain/Catalan (Val)
    Jo no ho traduïria tampoc. A més, precisament dins del món de la cuina i l'alimentació es comú prendre prèstecs d'altres llengües, i fins i tot havent-hi a voltes paraules en la llengua pròpia per a anomenar-les, si la paraula original denomina un producte molt concret amb una elaboració, gust i textura particular, es millor deixar-la en la seua forma original, per a identificar-la millor.

Share This Page