1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Mr. Freeze routine

Discussion in 'Italian-English' started by Manola81, Jan 29, 2013.

1. Manola81 Senior Member

Italian
    Salve di nuovo! :)

Stavolta più che di una questione linguistica, forse si tratta di interpretazione credo.

La frase è questa: "If it stops doing your Mr. Freezie routine."

Allora, il contesto è questo: due uomini parlano, discutono riguardo l'andare in un luogo.

A: We're leaving now!
    B: Okay. If it stops doing your Mr. Freezie routine.

La frase detta da B viene detta dopo un gesto che lui fa. Il gesto è quello che si fa quando si butta l'aria fuori dalla bocca (quando fa freddo). Non so come spiegarvelo. Ho comunque fatto un pò di ricerche e Mr. Freeze dovrebbe essere un personaggio legato a Batman (che nel mio contesto non c'entrerebbe niente). Quindi non riesco a capire il senso della frase. :confused: Qualcuno ha le idee più chiare?

Grazie!

Last edited: Jan 29, 2013
  2. Tegs

Tegs Mód ar líne

Wales
    English (Ireland), Welsh, Irish
    There is no character called Mr Freezie in Batman, and you say that Batman is nothing to do with your text anyway. So, this just just like saying "Signore Molto Freddo" or another made-up name in Italian.

It is likely that you mis-quoted the rest of the sentence, since "if it stops" makes no sense. "If it stops you" would make more sense.

3. joanvillafane Senior Member

U.S., New Jersey
    U.S. English
    Hi Manola and Hi Tegs - "if it stops" could make sense if it's referring to the weather. If it stops raining/sleeting, etc.
    If the weather stops doing your Mr. Freezie routine (whatever that may mean?? :confused:)

4. Manola81 Senior Member

Italian
    Infatti non ha senso. E' scritta così. Però ora che ci penso bene, B si riferisce ad A, che dovrebbe essere il dio del gelo. E quindi Batman non c'entrerebbe assolutamente niente. Quindi Mr Freeze potrei tradurlo con Signore del gelo, ma poi routine? E It a cosa potrebbe riferirsi? :confused:

5. oh bice Senior Member

Trezzo sull'Adda
    Italiano
    Abbastanza d'accordo con joanvillafane. Se riuscissimo a fare smettere (la pioggia, la neve) mettendo in atto la routine di Mr. Freezie, allora potremmo andarcene. Una cosa del genere così.

6. Manola81 Senior Member

Italian
    Aggiungo questa descrizione del personaggio A.

He is very shy and spends a lot of time alone. He had the power of radiating cold. He couldn't feel warmth and was unaffected by below freezing temperatures, hence his job selling and repairing refrigerators.

Share This Page