Noi Beatles siamo un gruppo rock

Discussion in 'Italian-English' started by Andrea Zero, Feb 20, 2013.

1. Andrea Zero New Member

Italian
    Buongiorno,

ho un grande dubbio in riferimento ad una traduzione da italiano ad inglese che dovrei completare.

Vorrei chiedervi come devo comportarmi nella traduzione di una frase simile a:

"Noi Beatles siamo un gruppo rock." (ho usato un nome proprio di gruppo a caso)

E' mia volontà mantenere il nome proprio anche nella traduzione, parlando in prima persona plurale senza
    ometterlo.

Sapreste aiutarmi, per favore?

Grazie mille,

Andrea

2. Paulfromitaly

Paulfromitaly MODerator

Brescia (Italy)
    Italian
    Sinceramente non capisco cosa stai chiedendo..

3. Andrea Zero New Member

Italian
    Magari è una sciocchezza, e sono io che mi arrovello su questioni semplici:
    in inglese, è corretto dire:

"We Beatles are a rock band.", ad esempio?

Online non trovo esempi in merito. Solitamente il nome proprio viene omesso.

4. Paulfromitaly

Paulfromitaly MODerator

Brescia (Italy)
    Italian
  5. sound shift Senior Member

Derby (central England)
    English - England
    I can't imagine the Beatles saying "We Beatles are a rock band/pop group/etc." I can imagine them saying "We're the Beatles and we're a rock band/pop group/etc."

Last edited: Feb 20, 2013
  6. london calling Senior Member

SALERNO, ITALY
    UK ENGLISH
    I agree with you,;) but from a purely grammatical viwepoint We Beatles are... is correct: it just sounds so very stilted and formal.;)

7. Andrea Zero New Member

Italian
    So for you it could be used into a sort of "art manifesto"?

I need to translate a document composed of different statements, each of these starts
    with the literally translation (in italian) of "We NAME are...."; "We NAME want to..."; etc

I know that is something unusual, expecially with proper nouns which refer to groups.

8. joanvillafane Senior Member

U.S., New Jersey
    U.S. English
    It sounds like a political statement. Reminds me of the U.S. Constitution (We, the people of the United States, in order to form a more perfect union, etc.)
    Maybe with commas, it might work. Does the group name begin with "the"?
    We, the Beatles, ....
    We, the X, ......

9. Andrea Zero New Member

Italian
    Yeah, it's what I meant to express, it can be read as a political statement. The name is without "the".

10. joanvillafane Senior Member

U.S., New Jersey
    U.S. English
    It sounds strange with just "We." It might work if the members of the group were speaking as individuals:

We, the members of X, .....

Share This Page