1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

number sentence - oración numérica (mathematics - matemáticas)

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by ortiza, Jul 27, 2005.

1. ortiza Senior Member

dominican republic, spanish, english
    Does anyone know the correct translation for "number sentence"?

Here is the context:

You can write a number sentence to tell a story.

4 + 3 = 7

2. PSIONMAN

PSIONMAN Senior Member

Nottingham, UK
    Br English
    I think Number Sentence is an expression that has been coined for the purposes used here. Is it a book for children? It is really an Equation :)

3. EVAVIGIL

EVAVIGIL Senior Member

Madrid
    Spain / Spanish
    ¿Una oración/frase con números?
    No se me ocurre otro sentido...
    EVA

4. ortiza Senior Member

dominican republic, spanish, english
    No Psionman. "Number sentence" is a real math term use for that kind of operation.

Hopefully someone with kids in school can help!! :)

5. Rayines Senior Member

Buenos Aires
    Castellano/Argentina
    Aquí usaríamos: redactar un problema que corresponda a esa ecuación (contando una historia). No sé si es ésa la traducción (probablemente no), pero creo que se trata de inventar una situación problemática usando esas cantidades y esa operación matemática.

6. PSIONMAN

PSIONMAN Senior Member

Nottingham, UK
    Br English
    Thank you Ortiza. It is a timely reminder to us not to jump in where we don't have the specific competence. :)

7. Edwin

Edwin Senior Member

Tampa, Florida, USA
    USA / Native Language: English
    Soy matemático y creo que nunca he visto ''number sentence''. Pero buscando con Google encontré una aclaración en este lugar: Math Forum (algunos enlaces allí no funcionan)

Allá dicen:
    y también

¿Porque no usas ''oración numérica" para traducir la frase?

PD Si fuera yo, no la utilizaría. Diría solamente ''ecuación". Creo que el uso de ''number sentence'' no les hace más fácil a los niños. :)

8. Mita

Mita Senior Member

Chile
    Chile - Español
    ¡Hola!
    Lo primero que se me vino a la mente, cuando vi "4 + 3 = 7" fue "ecuación matemática". Después de un rato se me ocurrió que tal vez podría ser "operación matemática", pero me quedo con ecuación. ;)

Saludos,

9. mwalsh Junior Member

Texas
    US, English
    According to the standardized test of Texas, the phrasing is "enunciado numérico"--although I've been using "oración numérica" all year with my 3rd grade class. I think both get the idea across pretty well! :)

10. Dani_01

Dani_01 Senior Member

Peru
    Peru-Spanish
  11. Chaser Senior Member

Argentina
    Argentina Español
    En el caso de su uso para niños podríamos usar simplemente: cuenta
    mientras que cuando se trata de un texto para adultos podríamos usar : expresión numérica...
    ahora....
    alguien sabe como decimos "enunciado de un problema"

12. HelenaNY1 New Member

Spanish
    In a second grade math test, would you translate numeric sentence as oración numérica?

13. Fanny_1 Junior Member

Español
    I don't think so

14. HelenaNY1 New Member

Spanish
    Thanks. I found another thread where they suggest 'enunciado numerico' for young children and equations for older. What do you think?

Share This Page