paraula / mot

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Gamen, Mar 23, 2014.

1. Gamen Senior Member

Near Buenos Aires
    Spanish Argentina
    Bona tarda.
    Quan vaig començar aprendre català, vaig saber que existia "paraula". Però ara vaig trobar que també existeix "mot".
    L'us d'una paraula o un'altra depen de variacions regionals o diatópicas? O té a veure amb el fet que una sigui més formal que l'altra?

Agraeixo que pugueu aclarir aqueste dubte.

Last edited: Mar 24, 2014
  2. Ruben085 New Member

bcn
    Spanish
    Paraula és més formal però mot també es fa servir ja que són sinonims, mot és meyns usat però es fa servir per exemple per a dir "mots encreuats" és a dir en castellà "crucigramas".

3. Elxenc Senior Member

Hola i bon vespre.

Per a mi, i crec que per a quasi tots, mot és un terme "científic" usat sobre tot a les gramàtiques o manuals. En altres llengües existeix el mateix doblet,. El francès presenta les mateixes possibilitats. Els parlants francesos "normals" no parlen de "mots" si no de "paroles"

4. merquiades

merquiades Senior Member

France
    USA Northeast
    Hola. En francès, es fa servir molt més sovint mot que és més aviat el vocable escrit i formal (el que es veu al diccionari, als llibres, als diaris, el que es lletreja) i parole és la paraula oral (el que es pronucia, es diu, es canta). Els contextos són limitats. En català és una mica diferent. Segons el diccionari.cat un mot és "Unitat constituïda per un o més morfemes, que es transcriu entre dos blancs i que no es pot analitzar sintàcticament." Aleshores és una paraula técnica, només. En quant a paraula, significa alló que hom diu i expressa i també significa mot. Pareix que es pot servir paraula gairebé sempre si es vol.

Last edited: Mar 24, 2014
  5. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    D'acord amb els companys. "Mot" és menys usat, més tècnic i també més literari. "Paraula" és més comuna i versàtil.

6. Aidanriley

Aidanriley Senior Member

SD, California
    English
    D'acord amb els altres! Paraula és el que es diu normalment, a menys que sigui un context tècnic... m'imagino que també resulta més natural ja que és semblant a la mateixa paraula en castellà. :)

Share This Page