pelican (not animal)

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by JUNIO, Dec 23, 2013.

1. JUNIO

JUNIO Senior Member

Spanish, Spain
    Hola,

hay alguna acepción de este término que no se refiera al ave. Me aparece en un libro y no me cuadra del todo. Estamos en el siglo XVIII y es un "alquimista" en su "laboratorio"

He sat for a moment, frowning at the array of jars, bottles, flasks
    and pelicans on his workbench.

Se sentó un momento mientras miraba con el cejo fruncido la variedad de tarros, botellas, frascos y pelícanos sobre su banco de trabajo.

Gracias de antemano

2. Txiri

Txiri Senior Member

USA English
    Dictionary.com says:

2. a still or retort with two tubes that leave the body from the neck, curve in opposite directions, and reenter the body through the belly.

Origin:
    before 1000; Middle English pellican, Old English < Late Latin pelicānus, variant of pelecān < Greek pelekā́n

Here's an image:

And by the by, I've never seen or heard of it before.

Needless to say, I have no idea what the word is in Spanish. Did you look up 'pelicano'?

3. JUNIO

JUNIO Senior Member

Spanish, Spain
    Muchísima gracias.

Sí, he buscado "pelícano" y en el Diccionario de la Real Academia solo me sale la acepción de "ave"...

Ni idea de cómo se diría en castellano... ¿Alambique?

4. mijoch Senior Member

British English
    Alambique pelicano www.al-ambique.com/.../alambiques/ala... Pelícano 0,7 litros. Alambique pelicano. Alambique de cobre artesanal, diseño “ alquimia” Este alambique magnífico en ...

5. Txiri

Txiri Senior Member

USA English
    Ha! you make me look ... no, an "alembic" is two vessels, apparently.

There is also something called an alquitara, that looks a lot like the alambique.

Bueno, creo que esto llega bastante de cerca ... espera, porque casi seguro viene alguien y sabe la diferencia.

6. mijoch Senior Member

British English
    Alembic is English for "alambique".

The alchemists used various configurations of "pelican" stills.

7. zjordi Junior Member

Spain (Spanish)

Share This Page