persona perseverante

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by ma_angola, Jul 30, 2005.

1. ma_angola New Member

Venezuela (spanish)
    Como puedo decir soy una persona perseverante.

Gracias

Maria

2. asm Senior Member

New England, USA
    Mexico, Spanish
    Maria is perseverant es lo que se me ocurre. Perseverance si existe (aunque no aparece en el WR). Persistant es mas comun creo.

3. araceli moderadora

Buenos Aires
    Argentine, Spanish
    Hola y bienvenida al foro:
    Creo que puede ser a firm/persistent/stubborn person.
    Encontré otra: a persevering person.
    Espera otras opiniones.
    Saludos.

4. Carolina Rocío Senior Member

Lima
    Perú, Español
    Hola María,
    También podría ser: Determined, insistent, persevering, persistent, resolute, tenacious (obstinate :) )

Podrías decir: "I am a person who doesn't / I don't give up easily"

Espero te sirva,
    Carolina

5. Mita

Mita Senior Member

Chile
    Chile - Español
    ¡Hola!
    También puede ser "a plodding person": I'm a plodding person. :)

Saludos,

6. Edwin

Edwin Senior Member

Tampa, Florida, USA
    USA / Native Language: English
    El ser un plodding person tiene el sentido de ser muy lento. En mi opinión ser persistent person es algo deseable, pero no es lo mismo con plodding. El que ''plods'' ultimamente llega allí, pero toma mucho tiempo para llegar. :) Espero que puedas entender lo que trato de decir.

7. Mita

Mita Senior Member

Chile
    Chile - Español
    Síp, sí te entiendo. :) Esa traducción la encontré en yourdictionary.com y cuando la quise confirmar con mi diccionario, sólo encontré "to plod = caminar lenta y pesadamente a través de algo" y esto es lo que sale en el de WR:
    plod [plɒd] verbo intransitivo
    1 andar con paso lento y pesado
    figurado to plod on, perseverar
    2 trabajar laboriosamente
    Así que me pareció que sí sirve, demuestra que es perseverante antes los obstáculos, "el que la sigue la consigue". ;)

¡¡Saludos!!

8. cirrus

cirrus Senior Member

Warwick
    UK English
    Someone who is persistent "sticks at things". They aren't a quitter.

9. Arrius

Arrius Senior Member

Spain
    English, UK
    A plodder (better, in my opinion, than "a plodding person") is someone who is of limited ability but whom one refrains from calling stupid because he is redeemed by a great effort which may eventually result in success. My best friend as a boy, took Maths at Ordinary Level eight times, mostly during his working life, before finally passing, and this word turned up frequently in his school reports, and he also sometimes referred thus to himself.
    Boxer the great Shire horse in Orwell's "Animal Farm" is both literally and figuratively a "plodder". Representing the oppressed, but industrious and somewhat dim proletariate, he works himself almost to death for the community of animals, and for his pains, is sold off by the dominant Bolchevik Pigs to a knacker's yard to be made into cat's meat and glue.

Share This Page