piedra de la iglesia

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by Artemysa, Aug 4, 2006.

1. Artemysa Senior Member

Castellano
    Hola amigos, tengo una pregunta para hacerles. Estoy traduciendo una canción de Jorge Drexler que nombra a la piedra de la iglesia -como dice La Biblia, que se edificó la iglesia sobre una piedra-, y quisiera saber si eso se traduce como "Stone", o si eclesiásticamente en inglés se utiliza otro término.
    Gracias!

2. Heidi Alpizar Senior Member

Spanish - Costa Rica
    Lo que las escrituras dicen es más bien, que la piedra que desecharon los edificadores vino a ser la piedra angular. En inglés puedes utilizar quizás como referencia la cita bíblica de I Pedro 2:6, la cual utiliza la palabra CORNERSTONE, y es la que podría utilizarse en la traducción de la canción, si es que están haciendo referencia al Señor Jesucristo.

3. Moritzchen Senior Member

Los Angeles, CA
    Spanish, USA
    That thou art Peter [Kipha, a rock], and upon this rock [Kipha] I will build my church [ekklesian], and the gates of hell shall not prevail against it.

4. Artemysa Senior Member

Castellano
    Muchas graciasss! :)

5. Heidi Alpizar Senior Member

Spanish - Costa Rica
    Moritzchen:

Peter is really the word “petros” (stone) and rock is the word “petra” (massive rock) as written in the original greek scriptures, therefore, is is upon Christ Himself that the Church is built. (See other references: I Peter 2:4-8 and I Corinthias 3:11).

6. Heidi Alpizar Senior Member

Spanish - Costa Rica
    Moritzchen:

Peter is really the word

7. Moritzchen Senior Member

Los Angeles, CA
    Spanish, USA
    Es el nombre en arameo, significa "piedra", y aunque el nombre haya sido "Josecito", lo que pregunta Artemysa es qué palabra se usa en este caso. Y mira, lo anterior lo bajé de una de las varias páginas web que contienen los Evangelios. Ahora estoy mirando mi copia de la Biblia, la King James Version, y en Matthew 16:18 dice: "And I say unto thee, That thou art Peter, and upon this rock I will build my church..."

8. freddym Senior Member

Florida - USA
    Español - Venezuela
    Hi everyone,

With all due respect I want to comment that what Heidi says is correct; in the greek text from Matthew 16:18 mentioned by Moritzchen, the word for Peter is petros (a small stone) and for rock it is petra (a foundation boulder). Peter himself explains that Christ is the Rock (see passage mentioned above by Heidi I Peter 2:4-8).

Regarding the translation, it is very common to use Rock to refer to the Piedra de la iglesia.

Regards,
    Freddy

9. freddym Senior Member

Florida - USA
    Español - Venezuela
  10. freddym Senior Member

Florida - USA
    Español - Venezuela
    Moritzchen,

You are right, the word is rock

Share This Page