1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

población total de ... habitantes

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by airammaria, Oct 1, 2008.

1. airammaria Senior Member

spanish
    Buenos días a tod@s!!! Veréis, estoy haciendo la traducción de un contrato al inglés y al principio del mismo describen las dos ciudades que lo firman. Me gustaría que alguien me dijese si he hecho bien la traducción... ¡Muchas gracias de antemano!

"La comarca de la Ribera Alta (formada por 35 municipios), tiene una extensión total de 979,5 km² y una población de 211.414 habitantes, que presenta una densidad de población de 204 habitantes por kilómetro cuadrado. Está ubicada a unos 35 kilómetros de la ciudad de Valencia (Este de España).
    s
    Por lo que respecta al Cantón de Upala, está ubicado en el Norte de Costa Rica, tiene una extensión de 1,580.67 kilómetros cuadrados y está conformado por un total de 7 distritos. Según estimaciones del Ministerio de Planificación y Política Económica de Costa Rica, la población de Upala al 2007 asciende a 43,524 habitantes"

"The Ribera Alta (which is made up of 35 municipalities) has an area of about 979,5 square kilometres and a total population of 211,414, which means that there is a population density of 204 inhabitants per square kilometre. It is placed 35 kilometres to Valencia (in the east side of Spain).
    The Cantón de Upala is placed to the north of Costa Rica and its area is about 1,508.67 square kilometres which is occupied by 7 districts. According to the Ministry of Planning and Economic Policy of Costa Rica, the total population of Upala in 2007 was about 43,524."

2. szqny Junior Member

English
    Here's a first edit with a few corrections:

The Ribera Alta (which consists of 35 municipalities) has a total area of 979.5 square kilometers, and a total population of 211,414 inhabitants, which produces a population density of 204 inhabitants per square kilometer. It is located 35 kilometers from Valencia (in the east of Spain).
    The Cantón de Upala, in the north of Costa Rica, has an area of 1,508.67 square kilometers, and is comprised of a total of seven districts. According to the estimates of the Ministry of Planning and Economic Policy of Costa Rica, the population of Upala in 2007 grew to 43,524 inhabitants.

3. airammaria Senior Member

spanish
    Muchas gracias Szqny!!! Me gusta muchísimo tu corrección, no hay duda de que es mucho mejor que la mía!! Thank you very much!!

Share This Page