presentar un informe

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by Gabss, Oct 31, 2006.

1. Gabss Junior Member

Español- Argentina
    Hi people I need to translate the following into English:

Como coordinadora de la Campaña Amazónica de Greenpeace en Brasil, me propongo presentar los últimos datos que vinculan la deforestación en la Amazonia y el aumento del cambio climático.

As the organization's Amazon Campaign Coordinator for Greenpeace in Brazil, I will present...

I think I need a more formal verb in English for "presentar" but I don't have anything in mind right now. I would appreciate any help!

2. nv1962

nv1962 Senior Member

Reno, Nevada (USA)
    es, nl, en-us
    "Present" works very well here, as apparently it's a formal presentation.

Sidenote: "me propongo presentar [...]" > "I intend to present [...]"

3. Eride Senior Member

España (Español)
    No soy nativa y no sé cómo será el verbo de formal pero a menudo he oído to report.

4. Eugin

Eugin Senior Member

Buenos Aires
    Argentina (Spanish)
    ¿Qué te parece "submit a report"??

Saludos!!!

5. Edwin

Edwin Senior Member

Tampa, Florida, USA
    USA / Native Language: English
    Estoy de acuerdo con nv1962: ...I intend to present the latest data linking the deforestation of the Amazon with the increase in climate change.

6. JB

JB Senior Member

Santa Monica, CA, EEUU
    English (AE)
    De acuerdo con nv y Edwin, pero cambiaría un poco la primera parte;

As Coordinator for the Greenpeace Amazon Campaign in Brazil, I intend . . . . .

Una duda. Lo que pusiste tú, y lo que yo puse, indica que la campaña tiene que ver con Brasil, pero no es claro si Ud. vive en Brasil (es decir, si Ud. es el representante de Greenpeace en Brazil, o si eres el coordinator encargado de esa campaña, que vive quien sabe donde. Ni sé si eso importa tampoco. Pero si importa, puede poner:
    As the Brazilian Coordinator for the Greenpeace Amazon Campaign, I intend . . . .

Share This Page