principios ...el reconocimiento de la humanidad (dentro de la universalidad)

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by HABEASCORPUS, Aug 4, 2007.

1. HABEASCORPUS Junior Member

Spain -spanish
    HABEASCORPUS
    hi
    the acknowledgement of people's humanity (not with the meaning of mankind) within a universal frame . I don't think it is right. what do you understand by -universal frame ... universality does not seem to fit in this context , Ithink... I cannot grab the idea ¿qué pensais?
    Gracias

2. HABEASCORPUS Junior Member

Spain -spanish
    HABEASCORPUS
    hi
    I found an article from Stanford U. I think it is better to say the acknowledgment of the humanity of the person within the .... what would you say?
    thanks

3. galesa Senior Member

mallorca
    english wales
    mi intento "the acknowledgement of universal humanity"

4. HABEASCORPUS Junior Member

Spain -spanish
    hi
    how would you explain- universal humanity-? so I can figure out ...what to do
    thanks

5. galesa Senior Member

mallorca
    english wales
    universal humanity - humanidad universal
    It just sounded better to me, but " within a universal frame" works well too

6. HABEASCORPUS Junior Member

Spain -spanish
    Hi
    don't you think it could be too ambigous ? in Spanish "universalidad" es diferente de "universal" y permite salvar esa ambiguedad que también tendría en español. estoy confusa..
    thanks

7. galesa Senior Member

mallorca
    english wales
    que exactamente quieres decir con "universalidad"? si me puedes explicarlo puede ser que pienso en otra manera de decirlo

8. HABEASCORPUS Junior Member

Spain -spanish
    OK
    "La universalidad podría conceptuarse como la culminación hacia/de la convergencia humana." Asi viene definida pertenece al ámbito de filosofía política
    gracias

Share This Page