Procedimiento concursal

Discussion in 'Legal Terminology' started by Zect, Jan 10, 2008.

1. Zect Junior Member

Lima
    Perú / Español
    hola estoy traduciendo una pagina web de un estudio de abogados, me encontre con esta frase y no la ubico en ningun lado.. alguna ayuda?

concursal procedure?

2. David Senior Member

competitive-bidding procedure

3. dragont New Member

Spain
    Spanish (Spain)
    En realidad Procedimiento Concursal es una nueva forma jurídica que unifica en España las situaciones de Suspensión de pagos y de Quiebra.

Yo pondría: Insolvency Proceeding

4. Quieta Leona Senior Member

Spain, Spanish
    Efectivamente, "concursal" no se refiere en este contexto a los concursos públicos, sino a las insolvencias.

Saludos,

5. Papa Tom Junior Member

USA - Arizona, English
    I would agree with David that "competitive bidding procedure" would be the translation. I found this link in trying to find the best translation on a city bidding requirement specifications. The sentence is:

"Pliegos: Conjunto de documentos que contienen la información técnica, económica y legal así como las condiciones, nomas y procedimientos que rigen este procedimiento concursal."

After seeing David's translation, I feel "competitive bidding procedure" is the translation I was looking for.

6. piraña utria

piraña utria Senior Member

Cartagena de Indias.
    Spanish - Colombian with Caribbean nuanc
    Hi there,

I agree with you in the context you mentioned: however, keep in mind that this adjective "concursal" also refers to "insolvency proceedings" such as those said by Quieta Leona in Spain.

Cheers,

7. Papa Tom Junior Member

USA - Arizona, English
    Thanks for your recommendation. It is good to know the different meanings that a word or phrase can have. Some of my readings and work may include either meaning and I should be aware of them. My spanish knowledge mainly come from Northern Mexico, Ecuador and Colombia. I appreciate you Colombian Spanish contribution.

Chao,

8. alvapr New Member

Alexandria, VA
    Spanish (Puerto Rico)
    I would translate "procedimiento concursal" como "bankruptcy proceedings."

9. Zect Junior Member

Lima
    Perú / Español
    era bidding procedure, gracias

Share This Page