Profesor Adscrito al departamento

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by hedzabel, Nov 22, 2007.

1. hedzabel Junior Member

Seville, Spain
    Spain / Spanish
    Buenas tardes, gracias por adelantado.
    Estoy traduciendo un documento de un profesor universitario, y quisiera saber cómo se dice en inglés:
    'Profesor adscrito al Departamento de Tal y Tal de la Universidad de Sevilla'
    Creo que 'adscrito', la palabra que me causa problemas, no se trata de ninguna particularidad laboral, sino simplemente que este profesor pertenece a ese departamento. De cualquer forma, si alguien de la Universidad de Sevilla sabe que me equivoco, agradeceré la corrección.
    También estoy un poco confuso en cuanto al orden de los elementos, pues además el 'of' queda muy redundante.
    Aquí está mi intento.
    ' Lecturer belonging to the Department of XXX of the University of Seville'

Good afternoon, and thanks in advance.
    I'm translating a paper from a lecturer, and I'd like to know how the following title is said in English:
    'Profesor adscrito al Departamento de XXX de la Universidad de Sevilla'
    I think that 'adscrito', the problematic word, has nothing to do with a detail in the contract, though it's just to point the department in which the lecturer is included. Anyway, if anybody belonging to the University of Seville is sure I'm wrong, I'll thank to be corrected. I'm also a bit confused about the right order of the elements, as 'of' is quite repeated. Here is my attempt:
    'Lecturer belonging to the Department of XXX of the University of Seville'

Thanks again.

2. Kibramoa

Kibramoa Senior Member

Deep South, U.S.A.
    Spanish - MX
    Mis sugerencias:

Professor in the XXX Department at the University of Seville.
    Professor lecturing at the XXX Department at the University of Seville.

Espera otras opiniones.

:)

3. martib Senior Member

Adjunct Professor of the XXX Department at the University of Seville.

Share This Page