project buildings

Discussion in 'Legal Terminology' started by rufo.a, Jan 26, 2013.

1. rufo.a Senior Member

Castellano, Argentina
    Hola a todos.

Estoy con una traducción de un contrato de arrendamiento y tengo dudas sobre mi interpretación de "project buildings"en la siguiente oración:

Tenant shall pay reasonable charges (other than for normal wear and tear) for repairing damages to the premises or property (including damages to project buildings, facilities or common areas) caused by Tenant, a member of Tenant’s household or guest.

El Arrendatario deberá pagar cargos razonables (que no sean por el deterioro producido por el uso normal) para la reparación de daños al Inmueble o a la propiedad (incluidos los daños a los proyectos de construcción, instalaciones o áreas comunes) ocasionados por el Arrendatario, un huésped o un miembro del grupo familiar del Arrendatario.

Les agradecería sus sugerencias.

2. David Senior Member

project buildings,

It seems most likely that this refers to the various buildings in a (US) housing project, (GB) housing estate. In either case, it would refer to "los inmuebles del complejo" or some such depending on the nature of the premises. Surely this is not the only mention of a "project" in the whole document. Your translation would depend on translations of the term as used elsewhere in the lease.

Share This Page