prova d'autore

Discussion in 'Italian-English' started by d baby, Jun 13, 2008.

1. d baby

d baby Junior Member

italy
    How translate " prova d' autore"? When an artist makes a test piece
    thanks in advance :D
    Dbaby

p.s. chiedo scusa per il post doppio ^^" sembrava non l'avesse inserito...

Last edited: Jun 13, 2008
  2. london calling Senior Member

SALERNO, ITALY
    UK ENGLISH
    Ciao!
    Ci devi dare un contesto preciso, non sappiamo di cosa parli, se no!
    A risentirci!;)

3. pupazzo77

pupazzo77 Senior Member

Monza suburbs
    Italy - Italiano - Mater Semper Certa..
    Quoto!!

Senza contesto perdiamo tempo e non arriviamo da nessuna parte.

:D

Pup@z

4. d baby

d baby Junior Member

italy
    Scusate mi sono spiegata male, infatti intendevo spiegare il contesto nella frase <When an artist makes a test piece> ...
    ho bisogno di definire in inglese quando l'artista fa un pezzo particolare, "di prova" quindi fuori serie, in italiano si dice appunto prova d'autore

vediamo un esempio potrebbe essere: dopo avere inciso una lastra, l'artista è solito stampare delle prove d'autore con il suo piccolo torchio, prima di affidarsi allo stampatore per la tiratura definitiva

5. london calling Senior Member

SALERNO, ITALY
    UK ENGLISH
    Ciao!

Ho trovato questa frase sul sito di un museo inglese. Credo faccia al caso tuo:

"Sculptors often prepared trial pieces in soft stone as a practice before they began work on the final statue"

Che ne dici?

6. lingogal Senior Member

U.S. English
    In printing, this would be called a "proof", but I don't know if it applies to art.

7. d baby

d baby Junior Member

italy
    Grazie :) london calling! Il tuo aiuto è stato prezioso infatti cercando "trial pieces" ho trovato questa frase <these range from paint trials & artist proofs to pieces painted especially for events and auctions, these are historically the most important pieces>

poi ho trovato
    Artist's Proof : Print intended for the artist's personal use. It is common practice to reserve approximately ten percent of an edition as artist's proofs, although this figure can be higher. The artist's proof is sometimes referred to by it's French épreuve d'artist (abbreviation E.A.). Artist's proofs can be distinguished by the abbreviation AP or E.A., commonly on the lower left of the work.
    Trial Proof : Pre-cursor to a limited edition series, these initial prints are pulled so that the artist may examine, refine and perfect the prints to the desired final state. Trial proofs are generally not signed.

Grazie anche a lingogal :) a quanto pare proof si dice anche in campo artistico ;)

Last edited: Jun 13, 2008

Share This Page