1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Quick-brain - MRI

Discussion in 'Medical Terminology' started by naddyhoe, Jun 11, 2013.

1. naddyhoe New Member

English
    Hi everybody!

I'm a Spanish interpreter at a children's hospital and had to interpret for a little boy who had trauma to the head. They ordered for him to do a "quick-brain" MRI, which is an MRI that is taken without the need of sedation as an alternative to a ct scan for a head injury scan. I know it's imágen de resonancia magnética del cerebro, is it imágen de resonancia magnética del cerebro rápida?

Thank you!

2. Ilialluna

Ilialluna Senior Member

Madrid
    Español-España
    Hola. Yo diría "imagen (sin acento) de resonancia magnética rápida del cerebro".
    Saludos.

3. fsabroso

fsabroso Moderadiólogo

South Texas
    Perú / Castellano
    I disagree with the translation.

Yes, it is a "quick" exam, but "Quick Brain” MRI scan is not just a phrase but a colloquial name of a novel technique, Single Shot Fast Spin Echo (SSFSE) sequence; for which I don't have a translation :eek:

But I'll look into it.

Regards.

4. naddyhoe New Member

English
    Thank you, I look forward to your response.

5. LVRBC Senior Member

English-US, standard and medical
    Con todo respecto a Fsabroso, cuando se interpreta para la familia, lo que precisa es que entiendan lo que van a hacer. En Inglés o en Español Single Shot Fast Spin Echo sequence es perfecto para los doctores y el archivo pero para la familia y el paciente - no, porque se van a quedar sin saber de que se trata. Explícales por favor "imagen de resonancia magnética que se hace de una manera rápida para que no sea necesario dar medicamento sedativo al niño."

Last edited: Jun 18, 2013
  6. naddyhoe New Member

English
    Then again, "quick-brain" is quite vague for solely English speaking patients and they wouldn't receive as much of a detailed explanation as a Spanish speaking patient.

7. fsabroso

fsabroso Moderadiólogo

South Texas
    Perú / Castellano
    Hola:

Estoy de acuerdo, en que a la familia no se le puede explicar de manera técnica, mi respuesta apuntaba a que la traducción ofrecida no correspondía.

Saludos.

Share This Page