Rédaction du projet de thèse de doctorat

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by rubes1, Oct 24, 2006.

1. rubes1 Senior Member

Israel
    United States, English
    Bonjour à tous mes conseillers fidèles:) ... Ma copine a demandé mon aide à traduire son CV du français en anglais. J'avais plusieurs difficultés. Je serais très reconnaissante de votre aide.

5. Rédaction du projet de thèse de doctorat = Drafting doctoral dissertation (plus tard elle ajoute qu'elle est en train de rédigez sa thèse de doctorat, alors je croyais qu'elle a peut-être fait la proposition seulement et j'ai alors dit drafting, mais je ne sais pas si c'est correcte?) Regardez la séquence:

§ 2002-2004 : Rédaction du projet de thèse de doctorat
    § 2004 : Autorisation du projet de thèse de doctorat
    § 2004- : Rédaction du doctorat sous la direction

Ma traduction:
    § 2002-2004: Writing/Drafting doctoral dissertation
    § 2004: Approval of doctoral dissertation
    § 2004- : Completion of doctorate under the direction of (est-ce clair que ce n'est pas encore fini,qu'elle est en train de le faire?)

2. sbc

sbc Senior Member

Montreal, Canada
    Canada, English
    J'aurai utilisé le passé pour ça
    Peut-être:

Wrote doctoral thesis proposal
    et
    Writing doctoral thesis under the supervision of...

3. Nunty

Nunty Modified

Jerusalem
    Hebrew-US English (bilingual)
    Hello rubes1.

It's been a long time, but if I recall correctly, the order is:
    * Writing (or preparing) dissertation proposal
    * Approval of proprosal
    * Doing the research
    * Writing the paper

The first two phases are not the doctorate itself. I am not sure if, in your friend's case, the rédaction stage means doing the research and writing it up or the research is done and this is just the writing. In the first case I would say "carrying out (or executing) doctoral research" and in the second, "writing dissertation".

Usage may have changed since my day but we said "doing my doctorate" to refer to all the seminars, coursework, original research and actual writing of the dissertation involved in receiving the coveted diploma.

You would do well to wait for someone younger to confirm!

4. rubes1 Senior Member

Israel
    United States, English
    Thank you both for your very helpful replies.

Share This Page