1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

recibo contra factura

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by güeragirl, Jul 7, 2013.

1. güeragirl

güeragirl Senior Member

Portland, OR
    USA, English
    Hola foreros,
    No puedo encontrar esta frase exacta y me da duda. El contexto es una explicación de los procedimientos de inspección en un almacén (español al inglés).
    Frase original:
    El almacén recibe los productos de los proveedores, verifica los materiales, los coloca en zona de almacenamiento, elabora el reporte de recibo contra factura en sistema, y lo emite al área de calidad.

Mi intento:

The warehouse must receive provider products, verify the materials, place them in the storage area, create a receipt against invoice report in the system, and send it to the Quality Assurance Department.

He buscado "recibo contra factura" pero no estoy satisfecha con los resultados y no estoy segura que entiendo -- me parece como están escribiendo un informe para comprobar que lo que se recibió coincide con la factura, pero ¿cómo se llama eso en inglés?

Gracias

2. Wandering JJ

Wandering JJ Senior Member

England
    British English
    I think the sense of the part in bold is 'prepares a goods received note/report against [to tie up with] an invoice in the system...' In other words, the two phrases are
    1. reporte de recibo
    2. contra factura

In BrE we speak of a 'goods received note' and this should tie up with the invoice received from the supplier in terms of type and number of articles received.

I'd be tempted to make a more literal translation: ' The warehouse receives products from suppliers, checks the materials, places them in the storage area, prepares a GR note that ties up with the supplier's invoice and sends it to the QA Dept.'

3. güeragirl

güeragirl Senior Member

Portland, OR
    USA, English
    Gracias, Wandering JJ. I'll take your suggestion.

Share This Page