1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

riego manual con manguera

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by laimita, Jul 11, 2010.

1. laimita Senior Member

Bogotá, Colombia
    Colombia-Spanish
    Well, I have this text:

When connected to any type of hydrant supplying pressurized water, it allows efficient drenching by manual hose irrigation, making use of diversely shaped nozzles.

It is the description of an irrigation system, but I'm not that "manual hose irrigation" correctily gets across the idea of irrigating manually with a hose. Any help?

: followup
  2. Matching Mole

Matching Mole Senior Member

England, English
    Do you mean that you wrote it yourself? Well, I don't know if this is a standard term for it, but it seems very clear to me what is meant.

3. owlman5

owlman5 Senior Member

Colorado
    English-US
    You might consider: When connected to any type of hydrant supplying pressurized water, it allows the user to irrigate things by hand. (or manually if you prefer)

4. sdgraham

sdgraham Senior Member

Oregon, USA
    USA English
    The lack of context here, makes explanation difficult, ESPECIALLY since we have no idea of the scope of the watering project. It could be anywhere from a flower bed to a quarter-section of farm land.

Perhaps this would be better in the Spanish-English Vocabulary forum where you can post the text in Spanish.

5. Mate

Mate Senior Member

Argentina
    Castellano - Argentina
    Laimita, me temo que no sabemos bien qué es lo que necesitas. Si es un pedido de verificación de que lo escrito se entiende, ya te contestaron.
    Si se trata de una traducción, ahora que tu consulta ha sido transferida al foro ES-EN, puedes escribir la frase en español (en caso de haberla) para que los foreros angloparlantes te den su opinión.

(N.del M: ante cualquier problema no dudes en comunicarte con los moderadores haciendo clic en el triangulito de la parte superior derecha para describir lo que necesitas en el cuadro de diálogo que se abre.)

6. laimita Senior Member

Bogotá, Colombia
    Colombia-Spanish
    Primero, gracias por el cambio de foro. Paso a incluir la versiòn en español, y a dar más contexto.

"El equipo permite realizar aplicaciones eficientes a través del sistema de riego manual con manguera, empleando boquillas denominadas cacho, codo, poma, flauta, y otras."

Se trata de un equipo de irrigación al cual se le mezclan agroquìmicos, de manera que sirve para fertilizar o fumigar especialmente el suelo. Esto en àreas pequeñas o grandes, pero el equipo en si es pequeño, no usa una de esas tuberìas que conducen el agua por kilòmetros. Pero no estoy seguro de que el tèrmino "manual hose irrigation" signifique lo que quiero decir, ni de que sea suficientemente tècnico, ya en scholargoogle aparece muy poquìsimo.

Share This Page