1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Sembla que tingui 10 anys més del/ que el que té

Discussion in 'Català (Catalan)' started by gvergara, Sep 10, 2013.

1. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Hola, amics, m'agradaria saber si cap d'aquestes dues formes és millor per a introduir el segon terme de comparació quan aquest és una oració i no pas un substantiu.

Amb tantes arrugues, l'Antoni sembla que tingui deu anys més que la Lina. :tick: i
    Amb tantes arrugues, l'Antoni sembla que tingui deu anys més dels que té la Lina. :tick:, però

Amb tantes arrugues, l'Antoni sembla que tingui deu anys més que els que té la Lina. :confused:

Gràcies per endavant,
    Gonçal

Last edited: Sep 10, 2013
  2. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    La segona i la tercera no em semblen correctes perquè "anys" es plural i per tant ha de ser "els que", la segona ahuria de ser ".... més dels que té la Lina". L'última és molt enrevessada però correcta. La primera és la forma usual.

Si ho canviem per un substantiu singular en femení o masculí:

L'Antoni sembla que tingui més edat que la Lina.
    L'Antoni sembla que tingui més edat que la de la Lina.
    L'Antoni sembla que tingui més edat de la que té la Lina.

L'Antoni sembla que tingui bon cor més que la Lina
    L'Antoni sembla que tingui bon cor, més del que té la Lina.
    L'Antoni sembla que tingui bon cor, més que el que té la Lina.

3. Elessar

Elessar Senior Member

Valencian Country
    Catalan (Valencian), Spanish (Spain)
    Crec que a vegades és bo, simplement, guiar-se per la intuïció lingüística. Jo en este cas, usaria només la primera opció, que és correcta i simple. Diria que la segona és correcta, mentres que la tercera (que no sé si és correcta o no) em pareix complicada.

4. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    Si us plau Gvergara no corretgeixis els missatges amb els teus dubtes, sobretot perquè un nou participant que llegeixi aquest fil no entendrà de què parlem ni podrà aprofitar els teus dubtes per resoldre els seus i sobretot... Perquè ara el meu missatge no té cap mena de sentit, semblo beneita!

Share This Page