sexual intercourse between blood relations

Discussion in 'Spanish-English Vocabulary / Vocabulario Español-Inglés' started by swift, Nov 1, 2011.

1. swift

swift Senior Member

Spanish – Costa Rica (Valle Central)
    Hola amigos:

Estaba buscando información sobre el incesto desde una perspectiva psicoanalítica y antropológica, y me encontré con un libro muy interesante llamado On incest: psychoanalytic perspectives, de Giovanna Ambrosio. Leyendo por encimita el libro, me topé con esta frase que me pareció llamativa y probablemente útil para ser comentada aquí:

Mi pregunta, después de releer ese capítulo, fue: ¿y cómo se traduciría ese pedacito al castellano? Y me vine para acá a preguntárselo a ustedes. :p

Mi propuesta:

Lo cierto es que a lo largo del tiempo y de la historia, las relaciones sexuales entre personas con lazos consanguíneos han sido causa de reflexión y debate por parte de censuradores, poetas, científicos, etnólogos, sociólogos, antropólogos y psicoanalistas.

¿Qué les parece?

Muchos saludos,

swift

Last edited: Nov 1, 2011
  2. grubble

grubble Senior Member

South of England, UK
    British English
    In English you can be related to someone either by blood or by marriage.

A husband, wife, father-in-law, mother-in-law etc. are related by marriage. They are relatives (relations) by marriage.

A mother, father, son, grandmother, sister, brother etc. are blood relatives. They are blood relatives (relations)

The word 'relatives' and 'relations' are being used as synonyms here. It does not refer to sexual relations.

3. nuri148

nuri148 Senior Member

Frankfurt, Deutschland
    Argentina, Spanish
    Está perfecto. :)

4. swift

swift Senior Member

Thanks, grubble, for your clarification! :) I forgot to mention that we have an appropriate translation into Spanish for 'blood relation' in our English-Spanish dictionary; appropriate but incomplete.

blood relation
    n (sb biologically related) || España parentesco nm de sangre | Chile relación nf consanguínea

My African friend calls me his American mother, but of course I'm not a blood relation.

Cabe destacar que el sentido de "familiar consanguíneo" está contenido en ese ejemplo de nuestro diccionario pero no está traducido correctamente para ese caso particular. Mi propuesta:

Mi amigo africano me llama su "mamá estadounidense", pero por supuesto no soy su pariente consanguínea (
    o: no llevamos la misma sangre).

Here's Merriam-Webster's definition:
    Thank you again.

Last edited: Nov 2, 2011
  5. Masood Senior Member

Leicester, England
    British English
    Any sexual relationship between persons related by blood (e.g. first cousins) can be described as consanguinous (consanguíneos).

6. swift

swift Senior Member

Thanks, Masood. I'd like to stress that our dear WR English-Spanish Dictionary gives two excellent translations for 'blood relationship' or 'consanguinity'. However, it's a shame that we don't have a good translation for 'blood relation' as it appears in the English sample sentence. :) I added a comment in my post #4 with a possible translation into Spanish.

Feliz noche de martes.

swift

Last edited: Nov 2, 2011

Share This Page