Si elimina la colonna 'in più'

Discussion in 'Italian-English' started by scattolina, May 8, 2009.

1. scattolina Senior Member

Gallinaro (FR)
    Italian
    In questa traduzione, si spiega come costruire una tabella, quindi come unire le righe in una tabella:

Nel caso in cui, invece, vogliamo unire più righe, l'attributo da usare è "rowspan", che funziona in maniera similare al precedente, si inserisce sempre all'interno della colonna, ma in questo caso si elimina la colonna 'in più' nella riga sottostante.

Il mio tentativo

If, instead, you want to merge several rows, the attribute to use is <i>rowspan</i> which works in a manner similar to the previous one, it is inserted inside the column, but in this case you delete the column '...' in the row below.

Ma 'in più'?!? Come posso farlo capire?

2. smart_woman07

smart_woman07 Senior Member

Io avrei pensato:
    "exceeding column".
    Ciao!

3. scattolina Senior Member

Gallinaro (FR)
    Italian
    Ci avevo pensat anch'io ma non mi convinceva del tutto... ma penso che potrebbe andare. Grazi mille! :)

4. xmas50 Senior Member

USA
    Italian - Italy
    Che cosa ne dici di extra column?

Ciao

5. scattolina Senior Member

Gallinaro (FR)
    Italian
    Mi convince meno... :)

6. tedgale Senior Member

Canada
    English
    Xmas 50 is correct.
    You could also say "the unneeded column".
    In the English sentence, you need to separate the principal clauses with punctuation.
    An editor might change it to: ...similar to the previous one: It is inserted inside....
    Or ....similar to the previous one. It is inserted inside....
    I do not put a comma before "but". However, there are many debates on this question, in both the US and UK.

7. AlabamaBoy

AlabamaBoy Senior Member

Alabama, USA
    American English
    If, instead, you want to merge several rows, you use the attribute rowspan which works in a manner similar to the previous one: it is inserted inside the column, but in this case you delete the unwanted/unneeded column in the row below.

I think the column we are talking about is the "start of row column"

If, instead, you want to merge several rows, you use the attribute rowspan which works in a manner similar to the previous one: it is inserted inside the column, but in this case you delete the start of row column in the row below.

8. scattolina Senior Member

Gallinaro (FR)
    Italian
    Thank you for your pointer! :)

9. scattolina Senior Member

Gallinaro (FR)
    Italian
    Thank you, it's a good translation! :)

Share This Page