'soso'?

Discussion in 'Català (Catalan)' started by Codent, May 22, 2012.

1. Codent New Member

Spanish & Catalan - Barcelona, Spain
    Hola tots,

Acabo de venir de un creuer, i vaig conèixer alguns catalans allà. Els jovens participaven en una activitat on havien de trobar alguna cosa en el creuer. Ja que jo no volia participar, els adults s'em van dir, 'soso.' Em van dir que aquella paraula descriu alguna persona que és passiv. Vull assegurar-se que entenc aquesta paraula correctament.

Moltes gràcies per endavant

2. Lurrezko

Lurrezko Senior Member

Junto al mar
    Spanish (Spain) / Catalan
    És un castellanisme molt habitual en català col·loquial. En sentit literal vol dir fat, insípid, que no té sal. Per extensió se li diu soso a algú avorrit, sense gràcia. Bàsicament, t'estaven dient que t'hauries d'haver animat a participar. Ja ho saps per la propera vegada.:)

Salut

3. Elessar

Elessar Senior Member

Valencian Country
    Catalan (Valencian), Spanish (Spain)
    Suscric el que diu Lurrezko. Per si t'interessa, en català també utilitzem l'adjectiu dessaborit amb el mateix significat de soso del castellà: persona avorrida, mancada de vivesa, gràcia o iniciativa.

4. collons Banned

Catalan
    És un castellanisme i està relacionat amb la paraula catalana "sonso". Els que diuen "sosso" és perquè no coneixen la paraula "sonso". Passa moltes vegades.

5. Jaime Bien Senior Member

Barcelona
    Español/España
    "Sonso" també existeix en castellà i crec que, com en català, no s'utilitza gaire. Només per curiositat: tu fas servir la paraula "sonso"?
    Jo crec que és un castellanisme d'aquells que l'ús ha imposat perquè la paraula "sosso" té gràcia :) (més gràcia que "insípid", per exemple).

6. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    Una opció ben catalana i que sí que es fa servir prou per aquí: "es un peix bullit".

7. Elessar

Elessar Senior Member

Valencian Country
    Catalan (Valencian), Spanish (Spain)
    També un ou (o ouet) sense sal :)

Share This Page