sound of horses hooves / click clock click clock

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by frenchie911, Dec 4, 2007.

1. frenchie911 Senior Member

Paris, France
    USA, English
    what does the sound of horses hooves on pavement make?

in english, i would say "click clock click clock" or something like that. but in french?

2. frenchie911 Senior Member

Paris, France
    USA, English
    I want to say

"Je pouvais entendre le ""click clock click clock" des chevaux qui transportent les beaux hommes, très fiers, de place à place."

mais je ne sais pas comment on peut le dire.

3. tourne Senior Member

france français
    dans luky luke les chevaux font : cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop cataclop etc ...

4. frenchie911 Senior Member

Paris, France
    USA, English
    mon dieu! c'est beacoup de "catalop"

lol

merci

5. tourne Senior Member

france français
    il y a surtout beaucoup de chevaux ! :)

Share This Page