1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Taquillón, moble del rebedor

Discussion in 'Català (Catalan)' started by AlbertJB, Sep 29, 2013.

1. AlbertJB

AlbertJB Junior Member

Republic of Empordà
    Català, Español
    Hola!

Em preguntava si algú més a casa sol dir: "Deixo les claus sobre el taquillón". Evidentment és incorrecte, i buscant als diccionaris no trobo equivalent en català. Suposo que m'hauré de conformar dient "moble del rebedor". Potser és un mot que es diu només a l'Empordà, no ho sé.

2. Navel Senior Member

Valencia (España)
    Castellano - Español
    Taquillón és paraula castellana, és a la RAE. La senc en altres puestos diferents a l'Empordà.

3. Agró

Agró Senior Member

High Navarre
    Spanish-Navarre
  4. AlbertJB

AlbertJB Junior Member

Republic of Empordà
    Català, Español
    Gràcies Navel i Agró.

Xifonier no perquè és un moble alt, i "taquillón" és un moble baix per deixar-hi "recados" i tal...

5. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    Potser et refereixes a una consola o una calaixera o simplement en pots dir "el moble". De qualsevol forma això de "taquillón" només ho he sentit en castellà i no gaire i no ho he trobat a faltar mai en català.

6. AlbertJB

AlbertJB Junior Member

Republic of Empordà
    Català, Español
    Bé, a casa és un nom que fem servir gairebé diàriament, o sigui que en continuarem dient taquillón. Gràcies a tots per les respostes.

7. germanbz Senior Member

Benicàssim - Castelló - Spain
    Spanish-Spain/Catalan (Val)
    Per la zona de València tampoc he sentit mai un equivalent a "taquillón", només em ve al cap "el moble de l'entrà(da)".

8. Elxenc Senior Member

Hola i bon vespre:

Jo també coincidisc amb germanbz. Sempre hem dit "el moble de l'entrada", tinguera la forma que tinguera. Rebedor és paraula recuperada fa "poc" i no la usem habitualment.
    Bona nit.

Share This Page