1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

The committee will be in order.

Discussion in 'French-English Vocabulary / Vocabulaire Français-Anglais' started by Bablebibou, Feb 3, 2013.

1. Bablebibou New Member

French - France
    J'ai trouvée cette phrase au début d'une audition du committe of un-american activities (HUAC), et je me demandais si il existait une formule semblable en français, merci de votre aide.

2. LART01

LART01 Senior Member

The Hague,Netherlands
    French-France
    Hello
    Bienvenue sur ce forum
    Merci de donner plus de contexte sur ce committee

3. Keith Bradford

Keith Bradford Senior Member

Brittany, NW France
    English (Midlands UK)
    It's not so much the nature of the committee (which is historically famous) but we do need the rest of the sentence/paragraph. In terms of committees, "order" can mean four or five different things.

4. Transfer_02 Senior Member

Espoo, Finland
    English - British
    ... or maybe even the bit that comes before it. Or is this the very first thing that the person says? And who is speaking? The Chairman? The Secretary?

5. Bablebibou New Member

French - France
    Merci de vos réponses, c'est bien le Chairman qui parle (Donald L. Jackson, un membre de la chambre des représentants) et c'est la première phrase qu'il prononce. En fait c'est la première phrase de dialogue rapportée dans l'archive d'où j'ai tirée cette phrase. Je vous écrit les quelques premières phrases de sa réplique, je pense que ce n'est qu'une formule rituelle pour dire que l'audience va commencer et que le public doit se taire (il s'agit d'une audience publique datant de septembre 1954, la HUAC en a tenues beaucoup de ce genre à cette époque) :

"Mr. Jackson : The committee will be in order. Through the authority vested in the chairman of the House Committee of Un-American Activities, an interim subcommittee consisting of Congressman Doyle and Congressman Jackson, with the latter acting as acting chairman..."

6. LART01

LART01 Senior Member

The Hague,Netherlands
    French-France
    Hello

La séance est maintenant ouverte ? comme on dit dans les assemblées générales?

7. Keith Bradford

Keith Bradford Senior Member

Brittany, NW France
    English (Midlands UK)
    :thumbsup:

But this is an unusual phrase. I would expect "The committee will come to order" or more simply "Order!" (= Silence !)

Share This Page