1. aragorn1999 New Member

français-France
    Bonjour! Comment puis-je dire trapu ou tassé??? :D
    Je parle de Gimli dans le seigneur des Anneaux et je dis :"Gimli is small and shrunken"
    Merci!

2. moustic Senior Member

near Limoges
    British English
    These words are in the WR dictionary.

shrunken = rétréci !!

3. aragorn1999 New Member

français-France
    donc je dis comment trapu???

4. Kajeetah Senior Member

Belgium
    French - France
    Tu tapes "trapu" dans la barre de recherche en haut de la page, après les mots "Dictionary and thread title search:"
    et tu auras plein de traductions avec des exemples de phrases pour t'orienter dans ton choix.
    Ce n'est pas qu'on ne veuille pas t'aider, mais dans ce forum on cherche ensemble des solutions qui ne se trouvent pas dans les dictionnaires! ;)

Ensuite, tu peux proposer ta ou tes traduction(s) ici pour qu'on te donne nos avis.

Last edited: Jan 27, 2013
  5. Kajeetah Senior Member

Belgium
    French - France
    I have a question for native speakers. To describe Gimli the first words that came to my mind were "short and stout", because my 3-years-old listens to the "little teapot" nursery rhyme about 40 times a day.
    But is it possible for a British person to hear "short and stout" without connecting it to the nursery rhyme, is it someting you can say seriously?

And could "short and stout" be a translation for "trapu"?

6. Suehil

Suehil Medemod

Tillou, France
    British English
    'Short and stout' is perfectly possible, but in this case I would definitely prefer 'short and stocky'. 'Stout' implies too much excess fat for Gimli. :)

7. Kajeetah Senior Member

Belgium
    French - France
    Thank you Suehil!

8. Sean73 Junior Member

French - France
    Can we say "squat" of Grimly?

Share This Page