1. The WordReference Forums have moved to new forum software. (Details)

Va reconèixer que tingués/ té cap relació amorosa

Discussion in 'Català (Catalan)' started by gvergara, Apr 25, 2013.

1. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Anics, m'agradaria saber si és possible fer servir l'indicatiu en aquest cas, o si el subjuntiu és necessari per esprémer incertesa.

Va reconèixer el senyor Ferrer que tingués (en lloc de té/ tenia) cap relació amorosa amb la dona del senyor Strauss?

Gràcies per endavant,
    Gonçal

2. ACQM

ACQM forera que modera

Manresa (Barcelona)
    Spain - Spanish
    "que tingués cap relació" (incertesa)
    "que tenia una relació" (saps segur que la tenia)

3. innovator Senior Member

Català (Girona)
    A mi amb el subjuntiu em sona perfecte, amb l'imperfet d'indicatiu no tant però també semblaria correcte, però amb el present d'indicatiu , no ho veig tan clar.

Va reconèixer el senyor Ferrer que tingués cap relació amorosa amb la dona del senyor Strauss? :tick:

Last edited: Apr 25, 2013
  4. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Llavors, em puc pensar que els temps verbals correctes en aquests casos serien

1) El senyor Ferrer va reconèixer que tenia una relació amb la dona del senyor Strauss=> Ell la va tenir, y la reconeix.
    2) El senyor Ferrer va reconèixer que tenia una relació amb la dona del senyor Strauss?=> Algú explica que el senyor Ferrer va reconèixer que tenia una relació amb una dona, i la persona que ascolta aixó no s'ho pot creure i domana per a confirmar si el que ha ascoltat és correcteo no.
    3) El senyor Ferrer va reconèixer que tingués una relació amb la dona del senyor Strauss?=> Incertesa. No se sap aixó.

I l'oració El senyor Ferrer va reconèixer que tingués una relació amb la dona del senyor Strauss té cap sentit?

5. Angelo di fuoco Senior Member

Germany
    Russian & German (GER) bilingual
    A mi em sembla que té sentit només com a questió, perquè l'ús del subjuntiu amb "reconèixer" només estaria justificat en questions - si ho està mai.

Share This Page