a nuclear-powered Ponzi scheme

Discussion in 'Italian-English' started by Juri, Dec 27, 2008.

1. Juri Senior Member

Koper, near Trieste
    italian/Slovenia
    ...Bernie Madoff,the mild-mannered creator of what appears to have been a nuclear-powered Ponzi scheme.He is said that (somebody)paid investors
    with money that wasn't there.
    I' m very curious about this Ponzi-scheme.

2. baldpate

baldpate Senior Member

London
    UK, English
    Well, Juri, I think you could have satisfed your curiosity very easily with Mr Google ;).

If I type Ponzi into Google, I get this Wiki article as the first result (and several others about 'Ponzi scheme' straight after). The English Wiki has this Italian counterpart.

'nuclear-powered' is just a highly figurative of saying "high-powered", "of immense scope".

3. renminds

renminds Senior Member

Puglia - Italy
    Italian - Italy
    Could "schema Ponzi a carica nucleare" be a good translation for "nuclear-powered Ponzi scheme"?

Please, satisfy my curiosity now. :)

Bye,
    Renminds

4. Juri Senior Member

Koper, near Trieste
    italian/Slovenia
    Molto interessante. Non ho pensato alla formidabile Wiki, perche' avevo tanti articoli arretrati del NYT da leggere.
    Comunque in Italia il Ponzi mi sembra meno noto,anzi era Tom Ponzi il primo poliziotto privato, di cui la figlia prosegue il mestiere.
    Questa truffa e' nota come piramide ed e' stata decenni addietro la popolare Catena di S.Antonio.

5. london calling Senior Member

SALERNO, ITALY
    UK ENGLISH
    Ho sentito anch'io "vendita piramidale" per dire la stessa cosa. E come ha detto Baldpate, "nuclear-powered" si riferisce al fatto che come truffa era una bomba!:)

Share This Page

Loading...