a room near the beach with a ocean view

< Previous | Next >

Podd

Senior Member
Québec, Français
I'm going on a trip next Friday in a spanish speeking contry, even if the reception must speek english I would like to brushup my spanish.
Please correct me as I would like a room near the beach with a ocean view. I arrive at the airport 1:45 PM for a week and my reservation number is...It's our 15th wedding aniversary and would like every thing to be perfect.

Thank you for your help,
Yours also..
ciao:)

Buenos días,

Viaja próxima al hotel, viajo con la compañía Tour Mont Royal de Canada.

Llega a l’aeropuerto viernes el 22 de abril a las una y 45 minutos por una semana. Él numera de carpeta es 1856962.

Me mujer y yo son grandes aficionados del mare. Par favor es posible, una cuarto alto, más próxima del mar con un vistas en el mare. Me gustaría mucho por que es nuestro el 15 aniversario de boda y todos debes perfecto.

Muchas gracias por su ayudad,

• moira

Senior Member
    spanish, catalan (Spain)
    I send you a few corrections. Hope it helps.

Podd said:
    I'm going on a trip next Friday in a spanish speeking contry, even if the reception must speek english I would like to brushup my spanish.
    Please correct me as I would like a room near the beach with a ocean view. I arrive at the airport 1:45 PM for a week and my reservation number is...It's our 15th wedding aniversary and would like every thing to be perfect.

Thank you for your help,
    Yours also..
    ciao:)

Buenos días,

Viaja próxima al hotel, viajo con la compañía Tour Mont Royal de Canada.
    Próximamente nos hospedaremos en su hotel; viajamos con la compañía Tour Mont Royal de Canadá.

Llega a l’aeropuerto viernes el 22 de abril a las una y 45 minutos por una semana. Él numera de carpeta es 1856962.

Llegamos al aeropuerto el viernes 22 de abril a las 13h45. Estaremos una semana en su ciudad. El número de ?????? es 1856962 (please, tell us the original word for carpeta).

Me mujer y yo son grandes aficionados del mare. Par favor es posible, una cuarto alto, más próxima del mar con un vistas en el mare. Me gustaría mucho por que es nuestro el 15 aniversario de boda y todos debes perfecto.

Muchas gracias por su ayudad,

Mi mujer y yo somos grandes aficionados del mar. Les agradecería que nos acomodaran en un piso alto con vistas al mar. Si fuese posible, sería estupendo porqué es nuestro 15 aniversario de bodas y me gustaría que todo fuese perfecto.

Muchas gracias por su ayuda.

ILT

Senior Member
    México - Español/Castellano
    I think the word you are looking for instead of carpeta is reservación or reserva, reservation, depending on the country.

If you are going to México, Central America and some countries in South América, you should say reservación. If you are going to Spain, Argentina, Uruguay, or Chile, you should say reserva.

Have a great trip!!!! ;)
    ILT

miriamv

New Member
    Spanish
    Hola, estoy aprendiendo inlglés y quiero me ayuden .
    Cual es la diferencia de " near" con "Close to"
    por ejemplo
    The hospital was built near the university. y
    Our house in close to the airport.

< Previous | Next >