E' possible dire : at September e in in caso? oppure si può dire solo in September
Right. For instance you can say:"Will Steve present at September 9 event/conference?Solo "in September", ma si può dire "at the end of September".
Grazie. Ma non si dovrebbe dire: on September 30th...Right. For instance you can say:"Will Steve present at September 9 event/conference?
Or, "Sales at September 30, 2009" And so on...
Mi sembra un altro caso. Ad esempio io direi "I was born on September 30....Grazie. Ma non si dovrebbe dire: on September 30th...
Right. For instance you can say:"Will Steve be present at the September 9 event/conference?
Or, "Sales at September 30, 2009" this is only used in a strictly financial context, in reports etc. It's not standard usage in a general sense...
"In" + month - eg in September, in January etcGrazie. Ma non si dovrebbe dire: on September 30th...
Come hai fatto notare: "Sales at September 30, 2009" è sbagliata. Ma come si dovrebbe correggerla: "Sales on September 30, 2009"?"In" + month - eg in September, in January etc
"On" + date - eg on 30th September/on September 30th, on 2nd January/on January 2nd
"..at the September 9th conference" = "..at the conference on 9th September"
![]()
Sales at September 30, 2009 non è sbagliata. Si usa solo in certi contesti e Murphy ha specificato molto bene nella sua risposta.Come hai fatto notare: "Sales at September 30, 2009" è sbagliata. Ma come si dovrebbe correggerla: "Sales on September 30, 2009"?