admission / admissions

pmin

Senior Member
French
J'ai vu sur le dictionnaire que "admission" pouvait etre dénombrable et indénombrable. Pouvez vous m'expliquer comment ça marche
Voilà ma phrase
"you answer the phone to tell the visitors about the opening hours and the admissions"
Merci

• Nessajel

Senior Member
    French
    Je dirais que le "non dénombrable", c'est ce qui correspond à l'admission/l'inscription à l'université ou ailleurs.

Les admissions, par contre, "dénombrables", correspondraient plus aux admissions d'un hopital, aux entrées. (je pense que c'est ce qui est dit dans ton contexte).

pmin

Senior Member
    French
    J'ai pourtant trouvé ca sur le dictionnaire:
    admission: the amount of money that you pay to go into a building or to an event
    admission charges/prices
    £5 admission
    What's the admission?

misterk

Moderator
    English-American
    admission: the amount of money that you pay to go into a building or to an event
    admission charges/prices But if admission = the amount of money, why would you need the word "charges" or "prices", which also refer to the amount of money? I think admission simply means entry into a building (in your context), and charges/prices/fees are the money that is charged for that entry.
    £5 admission On a sign in the ticket window, it is clear that £5 is the cost of admission.
    What's the admission? Here, too, if you were standing at the ticket window and asked "What's the admission?" it would be very clear that you were asking about the price of admission. But if you said to someone in the street, "I love the Louvre" and they responded "What's the admission?", that would be a strange conversation...

< Previous | Next >