almost outdone by one too many plot twists.

Isapaola

Senior Member
Italian Italy
Please, Paulfromitaly, don't say I dont' look up a dictionary before asking for help: I do, but sometimes the sequence of words cam have different suggestions of meaning, and I am not so selfconfident. I dont't think I am lazy, probably I am sure I can learn a lot from you all.
When I asked about "by the numbers" and I received besides the translation also the explanation of where this idiom comes from...well, I liked it!
Now, the sentence of the thread seems to be something like "quasi fatta fuori da un intreccio di troppo". It sounds not so clear. That's why I'm asking, for better solutions, and to learn more.

• TimLA

Member Emeritus
    English - US
    Isapaola said:
    Now, the sentence of the thread seems to be something like "quasi fatta fuori da un intreccio di troppo". It sounds not so clear. That's why I'm asking, for better solutions, and to learn more.
    Vediamo...

Primo, dividiamo la frase (sarebbe meglio con la frase intera, ma, comunque...)

almost outdone___almost becoming a failure
    by______________by :)))
    one too many_____too many, one more "thing" than is necessary
    plot twists________subtle changes in the plot, changes in the story line

La mia prova, senza sapere la frase intera.

Il libro (storia) quasi fallisce per raggione che ci sono troppi cambi nella trama.

una prova...:(

Ci puoi scrivere la frase intera?

Tim

PS - sarebbe impossibile tradurre con un dizionario...

Edit: E la traduzione di Nijan sotto, è perfetta!!!

Nijan

Senior Member
    Italian, Italy - Salerno
    Maybe a better translation:

il ___ è (stato?) quasi un fallimento a causa delle eccessive variazioni nella trama.

EDIT: Tim: per raggione -> per ragione ;)

And also "per ragione che" sounds ungrammatical, maybe is better to use "per ragione/ragioni di + noun"

Isapaola

Senior Member
    Italian Italy
    Il fatto che anche per voi la frase non sia completamente chiara.........mi solleva. Purtroppo è una frase intera. Riporto il contesto:
    Maltin's Guide:
    titolo del film: Into the Fire (che non ho visto, altrimenti fore capirei meglio)

Old fashioned murder/sex triangle thriller has the novelty of a wintry Canadian setting where lodge owner Anspach is an impressive seductress.
    Almost outdone (il film, la seduttrice?) by one too many plot twists.

TimLA

Member Emeritus
    English - US
    Isapaola said:
    Il fatto che anche per voi la frase non sia completamente chiara.........mi solleva. Purtroppo è una frase intera. Riporto il contesto:
    Maltin's Guide:
    titolo del film: Into the Fire (che non ho visto, altrimenti fore capirei meglio)

Old fashioned murder/sex triangle thriller has the novelty of a wintry Canadian setting where lodge owner Anspach is an impressive seductress.
    Dopo aver letto un'altra recensione, credo che capisca.
    "Almost outdone" probabilmente riferisce al film, non alla seduttrice.
    È un "buon" esempio di una frase in inglese che veramente non è completa.
    In questo caso credo che l'autore avrebbe scritto il oggetto della frase (il film o sedutricce) prima di "Almost".
    Se è l'ultima frase della recensione, chiaramente riferisce al film, se no, forse alla seduttrice.

Spesso, chiarezza non esiste nelle recensioni.

Tim

NB - Grazie mille Nijan per le correzioni !!
    Stavo pensando di un "raggio di speranza" per il mio italiano, ma solo è arrivato un raggio cosmico! ;-)}

Otter

Senior Member
    English/American
    Isapaola said:
    Maltin's Guide:

Hey, I just want to comment on "almost outdone". I believe 'outdone' implies something a little different from 'almost becoming a failure'. There's another element (person, place or thing) which defeats the one who's being 'outdone'. It seems to me that the paragraph above, "Old fashioned murder. . . . ." says the intention of the film maker(s) was almost outdone by too many plot twists.

Tim, do you agree?

Edit: Sorry Tim, I just read your response (in Italian - I'm getting better!!!) and see that you also believe it refers to the film, not the seductress.

TimLA

Member Emeritus
    English - US
    Quinn said:
    Hey, I just want to comment on "almost outdone". I believe 'outdone' implies something a little different from 'almost becoming a failure'. There's another element (person, place or thing) which defeats the one who's being 'outdone'. It seems to me that the paragraph above, "Old fashioned murder. . . . ." says the intention of the film maker(s) was almost outdone by too many plot twists.

Tim, do you agree?

Edit: Sorry Tim, I just read your response (in Italian - I'm getting better!!!) and see that you also believe it refers to the film, not the seductress.
    I strongly agree with you. This is vague, and it probably is vague because it needed to be a "short" review, but I can't be sure.

Also, Quinn, if you can read my Italian, you DO need more intensive study in that beautiful language of Dante...;)

Tim

Isapaola

Senior Member
    Italian Italy
    TimLA said:
    Dopo aver letto un'altra recensione, credo che capisca.
    "Almost outdone" probabilmente si riferisce al film, non alla seduttrice.
    È un "buon" esempio di una frase in inglese che veramente non è completa.
    In questo caso credo che l'autore avrebbe scritto il soggetto della frase (il film o sedutricce) prima di "Almost".
    Se è l'ultima frase della recensione, chiaramente si riferisce al film, se no, forse alla seduttrice.

Spesso, chiarezza non esiste nelle recensioni.

Tim
    Thank you Tim, Can I correct a few misuses of my language?
    Credo di capire.
    Credo is followed by the subjunctive when the subjet changes
    Credo di capire
    Crede di capire
    Crediamo di capire
    Ma
    Credo che tu capisca
    Lei crede che io capisca

riferirsi è riflessivo
    "Almost outdone" probabilmente si riferisce al film

Isapaola

Senior Member
    Italian Italy
    Quindi probabilmete la frase finale potrebbe essere:
    Quasi rovinato da un eccesso di intrecci.
    Suona bene.
    Grazie a tutti!

TimLA

Member Emeritus
    English - US
    Grazie - Please! Always correct them!

Question 1 - What about "Credo che sia..." - that's the "form" I was copying from, then just changed the "sia" to "capisca"...?? And what about "Penso che sia..." ??? Is it the same situation?

Question 2 - If I use "riferire" is it ALWAYS reflexive? In the WR dictionary I see two words - riferire and riferirsi.

Thanks again
    Tim

Thank you Tim, Can I correct a few misuses of my language?
    Credo di capire.
    Credo is followed by the subjunctive when the subject changes
    Credo di capire
    Crede di capire
    Crediamo di capire
    Ma
    Credo che tu capisca
    Lei crede che io capisca

riferirsi è riflessivo
    "Almost outdone" probabilmente si riferisce al film

Isapaola

Senior Member
    Italian Italy
    TimLA said:
    Grazie - Please! Always correct them!

Question 1 - What about "Credo che sia..." - that's the "form" I was copying from, then just changed the "sia" to "capisca"...?? And what about "Penso che sia..." ??? Is it the same situation?

Question 2 - If I use "riferire" is it ALWAYS reflexive? In the WR dictionary I see two words - riferire and riferirsi.

Thanks again
    Tim

Credo is followed by the subjunctive sia, sappia, venga, parli (it must be terrible for non-native!!!!)when the subject changes
    Credo (io) di capire (io)
    Crede (lui/lei) di capire (sempre lui/lei)
    Crediamo (noi) di capire (noi capiamo)
    Ma
    (io) credo che tu capisca
    Lei crede che io capisca

riferire = to report, to tell
    riferirsi = to make reference to, to refer
    Spero di essere stata chiara. Altrimenti, chiedi. Non mi par vero di contraccambiare il grande aiuto che tutti mi avete dato (e mi darete, spero!)

< Previous | Next >