Always remember to not lose sight of the fact that it...

mojorisinII

Senior Member
canada
Hola. I'm trying to figure out how to write the following in Spanish: Always remember to not lose sight of the fact that it takes me awhile to figure out your emails and phone messages.

Please let me know how I can improve. Agradezco anticipadamente tu respuesta. Here's my attempt: Recuerdas siempre que no pierdas de vista de la realidad que me ha tomado a descifrar tus emails y mensajes de telefono.

• Andoush

Senior Member
    Spanish (Argentina)
    Hmmm! Let's see, one possibility could be:

"Recuerda no perder de vista que tardo un rato (ó que tardo bastante - if it takes them quite a long time to figure it out) en entender tus e-mails o mensajitos de texto".

or else,

"Siempre recuerda que tardo un rato/que tardo bastante en ..."

Good luck! :)

Lamemoor

Senior Member
    Peru - Spanish
    Hola. I'm trying to figure out how to write the following in Spanish: Always remember to not lose sight of the fact that it takes me awhile to figure out your emails and phone messages.

Please let me know how I can improve. Agradezco anticipadamente tu respuesta. Here's my attempt: Recuerdas siempre que no pierdas de vista de la realidad que me ha tomado a descifrar tus emails y mensajes de telefono.

Hola, podría ser algo así:

Recuerda siempre / Ten presente siempre no perder de vista la realidad / la situación / el hecho concreto, ya que me toma tiempo entender / descifrar/ tus correos y mensajes telefónicos.

Saludos,

L.

tonguingaround

Banned
    Spanish Argentina
    Always remember to not lose sight of the fact that it takes me awhile to figure out your emails and phone messages. =

Recordá siempre no perder de vista el hecho de que me lleva un tiempo entender tus email y mensajes de texto

mojorisinII

Senior Member
    canada
    Ok, I attempted to write the following in Spanish a second time: Always remember to not lose sight of the fact that it takes me awhile to figure out your emails and phone messages. Context - I'm just trying to let a friend know to not overestimate my reading and comprehension skills.

Please let me know if this makes sense. Agradezco anticipadamente tu respuesta. Here's an updated attempt: Recuerda siempre tener en cuenta el hecho de que me lleva tiempo comprender cosas escritas y tus mensajes telefonicos.

< Previous | Next >