1. MmePitchounette Senior Member

Sherbrooke, Quebec
    Français, Canada
    Bonjour,

dans la phrase suivante, est-ce je pourrais traduire "amortir" par "diminish"? Sinon, que me suggérez-vous?

"les touristes amortissent certains décalages entre l’image promotionnelle véhiculée sans éolienne et la réalité des paysages de la destination"

"The tourists diminish certain gaps between the promotional image conveyed without wind turbines and the reality of the landscapes of the destination "

Merci à l'avance.

2. Mysteriiman New Member

Tahiti - French Polynesia
    français - Tahitien
    Bonsoir,

Moi je propose ça, mais suis perplexe:

'Tourists narrow some gaps between the promotional picture promoted without wind turbines and the reality of the destination landscapes'

3. lucas-sp Senior Member

English - Californian
    I would suggest using a phrase like "Tourists will automatically smooth over some of the rough edges between the promotional images (which show no windmills)..."

4. MmePitchounette Senior Member

Sherbrooke, Quebec
    Français, Canada
    How about simple "reduce gaps"?

5. bh7 Senior Member

Limestone City
    Canada; English
    Or:
    Tourists will accept / be prepared to accept [minor] differences between advertised / promotional images of destinations (showing no wind turbines) and their actual look [on arrival].

Tourists will mentally adjust for [minor] differences between advertised images of destinations ...and their actual look [on arrival].

Share This Page

Loading...