arranger

nezet

Senior Member
hi everyone !
i'd like to find a correct translation of the word "arranger" that i found in this sentence :
"The losses arising from delinquent loans were not borne by the originators, who had sold the loans to arrangers."
i began to translate this way "les pertes dues aux prêts à risque n'étaient pas supportées par ceux qui les avaient contractés, ils avaient vendus ces prêts à ..."

• nezet

Senior Member
    tanks micia93. mais est-ce que le terme intermédiaire à une signification propre dans le domaine des finances? car il m'est arrivé a plusieurs reprise de croiser le mot arranger
    merci

Moon Palace

Senior Member
    French
    I would suggest: des courtiers here, in view of the context. It has to do with securitization, that is loans that were sold on the market.

Micia93

Senior Member
    France French
    tanks micia93. mais est-ce que le terme intermédiaire à une signification propre dans le domaine des finances? car il m'est arrivé a plusieurs reprise de croiser le mot arranger
    merci
    Oups, Nezet ! je ne suis pas une experte en finances ! :D
    j'ai mis "intermédiaires" dans le sens effectivement de gens qui "arrangent", qui "bidouillent" ....
    attends d'autres suggestions ! :)

Moon Palace

Senior Member
    French
    Just a detail I hadn't thought about up to now: courtier refers to a single person, whereas arrangers usually refers to businesses, so I would rather suggest: 'organismes de courtage'.

< Previous | Next >