at some innate level

< Previous | Next >

Maria Leopoldina

Senior Member
Brazil, portuguese
Ola!

Minha tentativa: de alguma forma intrínseca. Eis o texto:

The company supports causes that consumers care about and invests in educational initiatives that will help improve and sustain the planet. "And even if they don't think that the organization is making their lives better, we believe they will have a sense of well-being that, at some innate level, will connect them to us and our yogurt."

....eles terão uma sensação de bem-estar que, de alguma forma intrínseca, os ligará a nós e ao nosso iogurte.

Existe uma opção melhor ou mais correta? Obrigada pela atenção.

• almufadado

Senior Member
    Português de Portugal
    Ola!

Minha tentativa: de alguma forma intrínseca. Eis o texto:

The company supports causes that consumers care about and invests in educational initiatives that will help improve and sustain the planet. "And even if they don't think that the organization is making their lives better, we believe they will have a sense of well-being that, at some innate level, will connect them to us and our yogurt."

....eles terão uma sensação de bem-estar que, de alguma forma intrínseca, os ligará a nós e ao nosso iogurte.

Existe uma opção melhor ou mais correta? Obrigada pela atenção.

"Innate" is something that one possesses at birth or is possessed as an essential characteristic therefore is inherent.

Poderia também ir por "inerente" mas menos pelo "inato", assim como pelo sentido de "imo" ou "intimo" (intimate) que no fundo é "intrínseco" (intrinsic).

Contudo para juntar as orações, função da expressão em dúvida, eu iria por "de uma forma mais profunda" ou "nuum nível de maior proximidade" "e quem sabe até por "num nível mais intimo".

< Previous | Next >