Avoir aucune qualité

< Previous | Next >

flyingcar

Member
english
Le contexte:

BUFFY : J’ai une idée, tuez-les vous-même.

GILES : Je n’ai aucune qualité !

Je me demandais si le sens de 'avoir aucune qualité' se rapproche de'il manque une certaine capacité ou n'avoir pas l'adresse à faire quelque chose. À propos du contexte, il s'agit de tuer les vampires et buffy à présent est la seule qui peux le faire mais insiste que 'c'est un jeu d'enfant' et n'importe qui peux le faire, en ce cas, Giles. Si tu n'as déjà deviné encore, c'est un extrait de 'Buffy the Vampire Slayer'

Merci d'avance pour tes réponses : )

• Oddmania

Senior Member
    French
    Hi,

That's funny, because I'm pretty sure I saw that very episode on TV a few weeks ago, and I remember this line. When I heard it, I immediately told myself "Je n'ai aucune qualité?" Seriously? That doesn't make any sense at all. Yet another poorly translated TV show.

If I'm not mistaken, this is the very first episode of the show. I've just checked the quotes section on IMDB and the dialogues goes like this:

— Hey, I know. Why don't you kill 'em?
    — I'm a Watcher, I-I haven't the skill.

So, to answer your question, Je n'ai aucune qualité is not something a French speaker would usually say in such a context. But the original line is pretty short, so the translators had to come up with something equally short. In everyday French, Je n'ai aucune qualité really means I have no quality whatsoever (in other words, I've got nothing going for me!)

I haven't the skills would be Je n'ai pas les compétences (nécessaires), or Je ne saurai jamais comment m'y prendre ("how to go about it").

Last edited:

flyingcar

Member
    english
    Oh haha quelle soulagement de savoir que les séries que j'utilise d'apprendre le français font des erreurs : ) Thanks for the help though, looks like that card is getting deleted !

< Previous | Next >