batten aluminium

ninou 88

Senior Member
French
Hello,

What is "batten aluminium" please (in French) ?
It is somenthing that is bought in a hardware store.

Thank you

• Martyn94

Banned
    English
    You are not clear what language you starting from, and where you want to finish. It helps a lot to know. "Batten" in English, as emmsy says, is a straight piece of some material or other, which you attach to a wall or ceiling, and attach other things to it.

ninou 88

Senior Member
    French
    It is the story of somebody who has built a device to capture wolves. So I don't really see what batten is in that case, maybe a piece that is used to fix another piece. Thank you anyway

Nicomon

Senior Member
    Français, Québec ♀
    Bonjour ninou 88,
    Est-ce qu'il est vraiment écrit "batten aluminum", dans cet ordre? Ce ne serait pas plutôt "aluminum batten"?:confused:

Aurais-tu une phrase complète à donner, pour plus de contexte?

Nicomon

Senior Member
    Français, Québec ♀
    Merci Carlos.

En fait, ce sont les réponses précédentes avec définition de "batten" (un mot nouveau pour moi) qui m'ont fait penser que l'ordre des mots avait peut-être été inversé. Sinon, on a l'impression que "batten" est utilisé comme adjectif...

ninou 88

Senior Member
    French
    en effet, le texte anglais que j'ai est une traduction du finlandais. Donc il a du y avoir erreur de traduction, j'en suis désolée, et je ne comprenais pas non plus. alors "fixation d'aluminium" me semble parfait. merci à tous

< Previous | Next >