Bij gebrek aan opvoeding krijg je ruwe opinies van mensen die niet weten

CarlitosMS

Senior Member
Spanish - Spain
Hallo

Ik zou graag weten wat deze zin betekent, het gaat over een reportage van het bekende BRT-programma "Panorama" in het jaar 1988 waarin een bejaarde man zegt dat de Marokkanen "bomenklimmers", "weekluizen" en "bananenvreters" zijn.

Bij gebrek aan opvoeding krijg je ruwe opinies van mensen die niet weten.

Groetjes
Carlos M.S.

• CarlitosMS

Senior Member
    Spanish - Spain
    Context: Bij gebrek aan opvoeding, krijg je ruwe opinies van mensen die niet weten zoals gebeurt met de bejaarde man die in de reportage van "Panorama" verschijnt.

eno2

Senior Member
    Dutch-Flemish
    Bij gebrek aan opvoeding krijg je ruwe opinies van mensen die niet weten.

.

Waarschijnlijk niet correct weergegeven.

Ongrammaticaal.
    Die wat niet weten?

'Die niet beter weten' kan het niet zijn want iedereen weet dat die kwalificaties niets anders dan vulgaire scheldwoorden zijn zonder verdere eigen inhoud.

eno2

Senior Member
    Dutch-Flemish
    Ik denk dat "gebrek aan opvoeding" is een foute zin, het zou beter klinken als volgt: Bij gebrek aan opleiding.

'Gebrek aan opvoeding' is een heel normaal iets om te zeggen bij ruwe manieren en uitingen.
    Men zegt wel 'hoog opgeleid' en niet 'hoog opgevoed' 'Goede opvoeding' verwijst naar goede manieren. Goede opleiding naar studies.

CarlitosMS

Senior Member
    Spanish - Spain
    'Gebrek aan opvoeding' is een heel normaal iets om te zeggen bij ruwe manieren en uitingen.
    Men zegt wel 'hoog opgeleid' en niet 'hoog opgevoed' 'Goede opvoeding' verwijst naar goede manieren. Goede opleiding naar studies.
    Mijn Nederlands is niet perfect, bedankt voor uw wijze hulp!!!