brakeful

< Previous | Next >

DeLaMancha

Senior Member
Français de France
Bonjour,
Je n'arrive pas à traduire 'brakeful' dans le texte suivant :

"Daniel Jones always did go to the faire, but this time he went earlier than usual. Dafydd the Brake used to run two journeys to the fair -two in the morning and two returning journeys at night - and the early-morning journey used to be very early indeed and the last journey back very late indeed. Daniel went with the first brakeful in the morning when the town was beginning to prepare itself for the great day."

De quel véhicule peut-il s'agir ? Dafydd 'the Brake' en tire-t-il un surnom familier ? Que dirait-on en français : "Daniel arriva par la première charette du matin ?" si tant est que ce soit une charette ?:confused:
Merci de votre aide

• edmaudantes

Senior Member
    French
    Quand tu tapes "brakeful" sur google, les exemples qui apparaissent sont tous très littéraires et donnent plutot l'impression d'un synonyme de "groupe de personnes". Es-tu sur qu'il s'agit d'un véhicule? Jettes-y un oeil! Désolée de ne pas etre d'une plus grande aide.

DeLaMancha

Senior Member
    Français de France
    Merci Edmaudantes, alors, on pourrait dire "la première fournée" ? Mais comme je vois un rapprochement avec "brake", je penche pour le contenu d'un véhicule : "une charretée" est tout ce qui me vient.
    Merci de ton aide

mgarizona

Senior Member
    US - American English
    "Brake," also spelled "break" is given by the OED as "a large wagonette." It's an odd phrase which seems, in sum, to add up to 'a wagon,' does it not?

ljosalfar

Senior Member
    English - Southern England
    Yup, 'wagon', also applied to earlier cars that had a timber back on them (such as the Morris Traveller) which were known as 'shooting brakes'. the modern equivalent would be 'estate cars'.

DeLaMancha

Senior Member
    Français de France
    Oups, it's too much in one time ! thank you very much, I'm going to check Morris Traveller, shooting brakes and estate cars.
    Merci beaucoup à vous deux !

< Previous | Next >