cap allà

Discussion in 'Català (Catalan)' started by gvergara, Mar 24, 2017.

1. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Hola,

No arribo a comprendre el sentit de cap allà en aquesta oració. És el principi d'una conversació curta, no hi ha més context. Em podríeu ajudar, si us plau?

Noé, recorda que demà hem quedat cap allà a les nou a casa d'en Manel amb tota la colla per acabar de decidir on anirem de vacances aquest estiu.

Gràcies per endavant,

Gonçal

2. Dymn Senior Member

Catalan, Catalonia
    Al voltant de les nou, aproximadament les nou. En castellà: hacia las nueve.

3. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Gràcies... Llavors entenc que "l'expressió" seria allà a les nou, i que cap mantindria un significat més o menys literal (aproximadament). Això és correcte?

4. Dymn Senior Member

Catalan, Catalonia
    Allà a les nou no crec que tingui gaire sentit. Seria cap a les nou, o cap allà a les nou.

5. gvergara

gvergara Senior Member

Santiago, Chile
    Español
    Gràcies, però encara no ho comprenc. Jo comprendria perfectament si fos cap a les nou, que no té res d'especial i es comprèn perfectament. Jo el que no arribo a comprendre és la funció de allà. És adverbi de lloc en el seu sentit més literal?

6. Dymn Senior Member

Catalan, Catalonia
    Allà segurament es va "colar" en aquesta col·locació amb un sentit metafòric, denota temps i no lloc, evidentment.

De totes maneres, es tracta d'una frase fixa, una expressió, no és que allà aporti un significat en concret en el conjunt de la frase, és que es diu així: cap allà a les dotze, cap allà a dos quarts de vuit, etc.

Share This Page

Loading...