collegio di direzione

quizzy

Senior Member
Italian
Salve!
Sempre alle prese con il mio curriculum, trovo:

Membro del collegio di direzione dell'ospedale XY

Guardando qua e là ho trovato che il "collegio di direzione" di un ospedale è composto da direttore amministrativo, direttore sanitario, i direttori dei vari dipartimenti. Non ho invece chiarissima la funzione, e questo ovviamente è un problema.

Avevo pensato banalmente a Board of Directors, ma sono molto dubbiosa...mi fa pensare più al gruppo di persone che si occupano esclusivamente della gestione dell'azienda ospedaliera.....
Qualcuno ha un'idea?
Grazie in anticipo

• Jelsah

Senior Member
    British English
    Just an idea and I could be wrong because I have no inside knowledge of hospital administration, but how about "steering committee"? "Board of Directors" sounds wrong to me too - it conjures up the idea of profit and loss margins, financial statements and internal audits whereas you presumably need something that includes ordering bandages in bulk and stocks of prozac.. another possibility could be simply "hospital board"
    Jelsah:)

quizzy

Senior Member
    Italian
    Just an idea and I could be wrong because I have no inside knowledge of hospital administration, but how about "steering committee"? "Board of Directors" sounds wrong to me too - it conjures up the idea of profit and loss margins, financial statements and internal audits whereas you presumably need something that includes ordering bandages in bulk and stocks of prozac.. another possibility could be simply "hospital board"
    Jelsah:)
    I'll wait for a while to see if someone turns up with something more specific, otherwise, I think I could try to work around it by putting the Italian and then "hospital board including department heads" in brackets.
    Thank you both for your suggestions!

< Previous | Next >