Comment le rêve américain a-t-il-évolué ?

yaonea

Member
French
Bonjour à vous,
Pour Janvier, j'aurais un essay sur le 'American Dream'
Je voudrais savoir comment tourner la problématique suivante
'Comment le rêve américain a-t-il évolué
Proposition : How did the American Dream evolve since the beginning of the 18th century?
Ou encore (pour faire plus précis). 'Is the American Dream is more and more alive nowadays' ?

• sylber

Senior Member
    Salut, 2 remarques: plutôt que "how did the AD evolve since" , "how has the Ad evolved since" serait la forme appropriée. Et un seul "is" dans l'autre formulation serait amplement suffisant.

Ça y est!

Senior Member
    English - U.S.
    Hi,

I definitely agree that the first suggestion should be "How has the American Dream evolved since ...." The second suggestion doesn't sound right to me. Would you be able to provide additional information on what you'd like to say in that suggestion? Thank you.

yaonea

Member
    French
    Yes,
    Because (in January 2015), we would discuss an extract of the American Dream by an American author.
    For example James Trustlow Adams with his famous quote in 1931.
    In this case, can we use for example the question 'Is the American Dream evolve since 1931' ?

Ça y est!

Senior Member
    English - U.S.
    Bon, merci de m'apprendre au sujet de mon propre pays. Je n'ai jamais entendu parler de ce monsieur.

On peut dire, "Has the American Dream evolved since 1931." Et à propos de votre première suggestion, à mon avis "nowadays" est un peu démodé. Mieux dire, "these days" ou bien "today."

yaonea

Member
    French
    About the suggestion 'Is the American Dream still alive today' ?
    Does the sentence make sense ?

Last edited:
    < Previous | Next >