Cub scout promise

lickylonglips

New Member
English - England
A friend of mine asked if I knew the scout promise in German... I do speak a little German, but don't actually know of the promise...

He wanted to know what this would be in German:
"Cub Scouts always do their best, think of others before themselves and do a good turn every day. Cub Scouts always do their duty to God and to the Queen, to help other people and to keep the Cub Scout law."

Any help would be greatly appreciated

Thanks

Last edited by a moderator:
  • Sowka

Forera und Moderatorin
    German, Northern Germany
    Hello :)

As far as I know, the Scouts are Pfadfinder in German, and their promise is the following:

"Ich verspreche bei meiner Ehre, daß ich mein Bestes tun will, Gott und der Gemeinschaft zu dienen, jederzeit und allen Menschen zu helfen und dem Pfadfindergesetz zu gehorchen."

Source: Verein Christlicher Pfadfinderinnen und Pfadfinder

Last edited:

Frank78

Senior Member
    German
    "Cub Scouts always do their best, think of others before themselves and do a good turn every day. Cub Scouts always do their duty to God and to the Queen, to help other people and to keep the Cub Scout law."
    Here's the translation:

"Die Pfadfinder tun immer ihr bestes, denken an andere ehe sie an sich denken und vollbringen jeden Tag eine gute Tat. Die Pfadfinder erfüllen immer ihre Pflicht vor Gott und der Königin, um anderen Menschen zu helfen und das Pfadfindergesetz zu wahren."

This sounds more serious than the Bundeswehr oath :D

Last edited:
    < Previous | Next >